Thursday, May 29, 2008

EZAM KEMBALI KE PANGKUAN UMNO

PERDANA Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan bekas Ketua Pemuda PKR Mohamad Ezam Mohd Nor ketika sidang media selepas menyerahkan borang keahlian ahli Umno di parlimen, semalam. - Gambar Rosdan Wahid
Langkah Bijak
Tindakan yang diambil oleh bekas Ketua Pemuda PKR, Mohamad Ezam Mohd Nor menyertai UMNO adalah langkah tepat dan bijak. Ini membuktikan bahawa UMNO masih relevan dan semakin bertambah kuat dengan penyertaan Ezam ke dalam UMNO.
Ezam adalah orang kuat bekas TPM, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ezam juga adalah antara pemimpin terawal yang menunjangi parti PKR semasa ia mula ditubuhkan. Mungkin Ezam sudah mula menyedari kepincangan dan pembohongan demi pembohongan yang berlaku di dalam PKR. Lalu beliau mengambil keputusan berani keluar daripada PKR tahun lepas dan bermuhasabah diri sebelum menyertai UMNO semalam.
Walaupun Presiden parti PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail mengulas mengenai keputusan Ezam menyertai UMNO tidak akan memberi apa-apa kesan kepada PKR, ternyata kenyataan yang diberikan hanya sekadar menyedapkan hati sendiri dan ahli parti PKR yang lain. Sebenarnya PKR sendiri semakin goyah di persada politik negara kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor menunaikan janji-janji yang ditabur oleh mereka semasa PRU -12. Ini di ikuti aksi biadap dan tidak bersopan Ahli Parlimen Padang Serai (PKR) yang melakukan aksi bodoh dan memalukan Pakatan Rakyat di Parlimen dengan pergi ke arah Speaker dan membisikkan sesuatu. Tindakan ini secara tidak langsung memalukan diri sendiri dan parti. Ini juga menunjukkan bahawa Ahli Parlimen Pakatan Rakyat kebanyakannya hanya calon tangkap muat dan menang akibat nasib dan bukan melalui kredibiliti atau kebijaksanaan peribadi.
Selain daripada itu, Penasihat PKR sendiri cuba menggunakan wang ringgit untuk menyogok wakil rakyat BN terutama di Sabah agar berpaling tadah dan menyertai Pakatan Rakyat membentuk kerajaan pusat yang baru. Bukankah tindakan ini dianggap amat memalukan serta menjatuhkan maruah PKR. Sudahlah Penasihat PKR sendiri pernah ditangkap dan dipenjarakan kerana kesalahan meliwat, kini semakin kuat pula desas-desus mengatakan Penasihat PKR menggunakan wang ringgit untuk memujuk wakil rakyat BN melompat parti. Jadi, tidak salah tindakan Ezam keluar parti dan membuat keputusan yang tepat dengan menyertai UMNO.
Saya menyeru kepada ahli-ahli PKR yang lain agar merenungi kembali masa depan anda bersama PKR atau Pakatan Rakyat yang langsung tidak memberi apa-apa kelebihan dan manfaat hidup kepada anda semua. PKR adalah parti yang semakin tidak relevan dan ini telah dibuktikan dengan penyertaan Ezam ke dalam UMNO. Ramai teman rapat Datuk Seri Anwar telah bertindak keluar PKR. Ini kerana mereka lebih rapat dengan Anwar dan tahu yang mana baik dan yang mana buruk. Buat ahli-ahli PKR peringkat akar umbi, anda semua mungkin tidak menyedari agenda peribadi pemimpin atasan PKR. Jadi, fikirlah masak-masak dan buatlah keputusan yang bijak seperti mana yang dilakukan oleh Ezam dan Datuk S. Nallakaruppan.
Penyertaan ahli-ahli PKR ke dalam UMNO amat dialu-alukan. Cuma anda semua mungkin tidak akan dipujuk dengan wang ringgit seperti yang cuba dilaksanakan pemimpin-pemimpin PKR anda kerana UMNO adalah parti keramat yang tetap berbisa bersesuaian dengan motto " BERSATU, BERSETIA, BERKHIDMAT"

2 comments:

Mohd. Alias bin Demyati said...

Janji bahagia....

Pemuda Malaysia said...

thanx for the comment..UMNO will be strong in the future..
to cintalaila, hopefully u must be independent in PKR party cause PKR is nothing to do for malaysian..