Tuesday, May 20, 2008

MP PADANG SERAI BIKIN KECOH LAGI

MP Padang Serai cuba sekali lagi menimbulkan kekecohan di Dewan Rakyat apabila beliau mengganggu ucapan penggulungan yang dibuat oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dengan menuduh Menteri tersebut tidak berdisiplin.

Perkara ini berlaku apabila MP Padang Serai bangun dan ingin mengajukan soalan atau pandangan terhadap ucapan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat namun Menteri tersebut tidak memberi laluan kepada MP Padang Serai lalu MP Padang Serai menuduh Menteri tersebut sebagai tidak berdisiplin.

Apabila Tuan Yang Dipertua meminta MP Padang Serai menarik balik tuduhan tidak berdisiplin yang dilemparkan kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, dengan angkuh MP Padang Serai tidak mahu menarik kembali tuduhan yang dilemparkan sebaliknya terus mengganggu ucapan penggulungan Menteri terssebut.

Inilah sikap kurang cerdik dan terlalu biadap di kalangan MP pembangkang apabila terus-menerus mengganggu ucapan penggulungan Menteri dan tidak menghormati uacapan yang sedang dibuat oleh Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Sebelum ini, MP Padang Serai memang sering mencetuskan provokasi dan mengganggu perjalanan mesyuarat dengan melontarkan kata-kata bersifat lawak dan jenaka. Sepatutnya MP Padang Serai harus sedar bahawa Dewan Rakyat adalah tempat untuk meluahkan masalah rakyat di Malaysia dan bukannya tempat untuk berlawak. Jadi, tempat paling sesuai bagi MP padang Serai berlawak adalah di "sarkas".

No comments: