Monday, November 10, 2008

Sikap Sebenar Pakatan Rapuh Di Selangor

Buat pembaca yang budiman. Di sini, saya paparkan lagi sebuah kisah mengenai keluhan dan kekecewaan yang dihadapi oleh salah seorang rakyat Selangor mengenai kelemahan dan sikap lepas tangan pentadbiran Pakatan Rapuh di Selangor.

Semoga Pakatan Rapuh dapat ditumbangkan pada pilihan raya yag akan datang.

Baca (klik di sini)..

7 comments:

Princess Aurora said...

Betul la tu... Tak nampak pon ape yang berubahnya sepanjang Pakatan Rakyat pegang Selangor. Masa tak jadi kerajaan sungguh pandai berkata2. Tapi bila dah ade kuasa, tak reti pulak guna... Musykil sungguh.

Princess Aurora said...

Betul la tu... Tak nampak pon ape yang berubahnya sepanjang Pakatan Rakyat pegang Selangor. Masa tak jadi kerajaan sungguh pandai berkata2. Tapi bila dah ade kuasa, tak reti pulak guna... Musykil sungguh.

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen saudari princess aurora..

Pakatan Rapuh kecoh jer masa pilihan raya. Lepas PRU bukan buat ape sangat pun. Nak bagi rakyat selangor air free pun terhegeh-hegeh. Itupun setelah didesak oleh rakyat dan pihak pembangkang (BN) di selangor..

Lagi satu, Menteri Besar Selangor sekarang nie memang bodoh, mana pandai buat kerja2 pentadbiran.

Khalid Ibrahim pula dikelilingi oleh penasihat2 macam teresa kok yang memang sengaja mencari masalah dengan orang melayu dan kerajaan Pusat (BN).

Lagi sorang si yaakop sapari yang sibuk menguruskan isu babi di selangor. tak payah lah nak jadi pengampu orang cina di selangor..

kifli said...

penghuni PPR bayar sewa
Kerajaan Negeri Selangor akan membantu golongan yang tidak berkemampuan yang tinggal Projek Perumahan Rakyat (PPR) untuk menyelesaikan masalah sewa mereka.

Menurut kenyataan pejabat menteri besar Selangor, kerajaan negeri yang prihatin terhadap kebajikan dan keselesaan rakyat, begitu komited untuk menyelesaikan permasalahan yang timbul ekoran daripada kenaikan kadar sewaan bagi PPR.

"Golongan yang benar-benar tidak berkemampuan, iaitu mereka yang mempunyai pendapatan isi rumah kurang daripada RM1500 sebulan dan golongan kurang upaya (OKU) akan diberi bantuan untuk menyelesaikan masalah bayaran sewa mereka," kata kenyataan Pejabat Menteri Besar Selangor hari ini.

Menurutnya, permohonan bantuan boleh dibuat melalui Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor yang terletak di Tingkat 5, Podium Utara, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.

Selain itu, menurut kenyataan itu lagi, kerajaan negeri juga akan mempertingkatkan pengurusan dan penyelenggaraan di sesetengah PPR yang dirasakan kurang sistematik.

Langkah itu, tambahnya, bagi memastikan kediaman yang disediakan adalah selesa serta setimpal dengan nilai sewaan yang dibayar oleh penghuninya.

Sejajar dengan matlamat tersebut, katanya, kerajaan negeri akan menubuhkan satu perbadanan pergurusan bagi mengawal selia dan mengurus semua PPR di Selangor.

Ia bertujuan untuk memastikan kerja-kerja penyelenggaraan dan pembersihan kawasan perumahan terlibat dilaksanakan mengikut spesifikasi yang ditetapkan.

Bagaimanapun, menurut kenyataan itu agi, kerajaan negeri akan sentiasa memantau bagi mengelakkan dari adanya pihak yang tidak layak, cuba mengambil kesempatan untuk bantuan yang diberikan.

"Kerajaan negeri akan senantiasa memantau dan seterusnya mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang sengaja membuat bayaran lewat atas alasan tidak berkemampuan sedangkan sebenarnya berkemampuan," katanya.

Pemuda Malaysia said...

saudara kifli,

terima kasih atas komen saudara. saya tak nafikan salah atau betul berita di atas. saya juga dah baca berita tersebut dalam malaysiakini.

namun, sejauhmana kebenaran berita tersebut, kita tunggu dan lihat ye..

kifli said...

Terima kasih kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor.

Pagi ini, saya bersama YAB Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim sekali lagi mengulangi komitmen kami yang dipersetujui 8 November lalu di majlis perjumpaan khas dengan guru KAFA di Stadium Malawati, Shah Alam. Di majlis tersebut, Tan Sri Khalid mengumumkan kenaikan elaun guru KAFA, dari RM 738.30 kepada RM 1000 dan elaun penyelia KAFA, dari RM 1112.00 kepada RM1500.

Tahniah buat Tan Sri Khalid dan Kerajaan Pakatan di Selangor. Doa buat guru KAFA agar amanah mendidik umat memantapkan aqidah, akhlak dan shaksiyah dapat dilaksanakan sebaiknya.

ANWAR IBRAHIM

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen saudara kifli..

baguslah kalo khalid ibrahim nak naikkan elaun guru kerana guru memang banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negara...

semoga janji ini ditunaikan dan bukan sekadar omong kosong...