Wednesday, December 3, 2008

Minyak Terus Turun Harga Lagi Tetapi Harga Barang???

Penurunan harga petrol dan diesel membuktikan bahawa kerajaan Malaysia komited membantu rakyat agar dapat menjalani kehidupan dengan lebih sempurna.

Harga petrol terbaru pagi ini bagi RON 97 iaitu RM 1.90 seliter dan diesel pula diturunkan menjadi RM 1.80 seliter.

Bolehlah rakyat menarik nafas lega dengan penurunan harga minyak hari ini yang mana lebih murah 2 sen sebelum dinaikkan sebanyak 78 sen bulan Jun lalu.

Namun demikian, rakyat masih berasa gusar kerana peniaga dan pekedai masih degil untuk menurunkan harga barang terutama barang asas.

Sebagai pengguna, kita harus memainkan peranan dengan kuasa beli yang kita ada, agar memboikot mana-mana kedai atau pasaraya yang masih liat dan degil menurunkan harga barang jualan mereka.

Kerajaan juga harus mengambil langkah tegas dengan bukan sekadar memantau, tetapi harus mengambil tindakan tegas seperti mengenakan denda atau menarik balik lesen perniagaan mereka jika mereka masih mengambil sikap endah tak endah kepada trend penurunan harga minyak yang harus mereka jadikan contoh untuk menurunkan harga barang terutama barang keperluan.

Terima kasih sekali lagi kerajaan BN yang mengambil tindakan bijak menurunkan harga minyak sejajar dengan penurunan harga minyak peringkat global. Ini sekaligus membuktikan bahawa di bawah pentadbiran kerajaan BN juga, kita mampu hidup selesa dan harmoni tanpa perlu menukar kerajaan Pakatan Rapuh yang sememangnya samar dan tiada hala tuju memajukan negara ini.

No comments: