Friday, August 8, 2008

Pembaca Yang Budiman...Renungkanlah...

Kepada pengunjung laman blog Pemuda Malaysia,

Saya menerima berbagai-bagai komen daripada mereka yang mungkin terlalu taksub kepada Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dan Parti Khinzir Rakyat (PKR) mengenai penulisan saya yang bertajuk "HAI PERMATANG PAUH".

Saya ucapkan terima kasih kepada mereka yang memberi komen walaupun keras dan pedas namun ia membuatkan saya lebih bersemangat untuk menulis demi memastikan pengunjung yang membaca penulisan saya akan terbuka minda mereka dan sekurang-kurangnya dapat mengikis sedikit demi sedikit rasa percaya dan simpati mereka kepada BABI.

Saya ingin mengingatkan kepada pembaca-pembaca sekalian mengenai kisah di zaman Nabi Luth dimana berlakunya kegiatan songsang dan homoseksual yang akhirnya Allah s.w.t menurunkan musibah dan bala kepada seluruh kaum Nabi Luth yang degil dan keras kepala. Kisah ini adalah sama dengan senario si BABI yang saudara sekalian boleh lihat kenyataan beliau selepas mahkamah memberi jaminan bon peribadi kepada BABI semalam. Dengan nada selamba dan tersenyum beliau mengatakan kepada wartawan dan jurugambar yang menunggu beliau keluar dari mahkamah, "jika perlakuan liwat ini diadakan suka sama suka, mengapa tidak didakwa Saiful sekali?". Sesungguhnya saya yang melihat berita di TV 3 amat meluat melihat muka BABI yang menuturkan ayat tersebut dengan riak wajah yang tersenyum seolah-olah puas dapat melakukan 'sodomy' secara suka sama suka dengan Saiful.

Saya bukan ingin membela Saiful kerana saya pun tidak pernah berjumpa dengan Saiful, namun apa yang ingin saya tegaskan di sini, jika benar si BABI melakukan perbuatan liwat dan kegiatan songsang, kita harus menghalang perkara ini daripada terus dilakukan kerana akibat daripada perlakuan si BABI, bukan beliau sahaja yang akan menerima akibat tetapi rakyat Malaysia juga akan ditimpa bala yang akan diturunkan oleh Allah s.w.t seperti mana yang terjadi di zaman Nabi Luth.

Adakah manusia seperti ini layak diangkat menjadi Perdana Menteri untuk negara Malaysia? Jadikanlah kisah di zaman Nabi Luth sebagai pengajaran dan iktibar buat semua rakyat Malaysia. Semoga negara ini dilindungi oleh Allah s.w.t daripada ancaman insan bernama Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI)...amin..

8 comments:

Anonymous said...

"Saya bukan ingin membela Saiful kerana saya pun tidak pernah berjumpa dengan Saiful, namun apa yang ingin saya tegaskan di sini, jika benar si BABI melakukan perbuatan liwat dan kegiatan songsang, kita harus menghalang perkara ini daripada terus dilakukan kerana akibat daripada perlakuan si BABI, bukan beliau sahaja yang akan menerima akibat tetapi rakyat Malaysia juga akan ditimpa bala yang akan diturunkan oleh Allah s.w.t seperti mana yang terjadi di zaman Nabi Luth." - Pemuda Malaysia

Kenyataan Pemuda Malaysia di atas jelas menunjukkan yang Pemuda Malaysia sendiri tidak pasti akan kesahihan tuduhan yang di lempar kan kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI). Oleh itu saya sarankan agar di hentikan tohmahan-tohmahan jahat dan fitnah terhadap DSAI oleh Pemuda Malaysia.

Rakyat said...

Terpulanglah kepada saudara Anonymous,

Tetapi cara Anwar mengelak isu liwat ini agak dilihat berlebihan...

Kenapa tidak dibiarkan penyiasatan berjalan lancar, tidak perlu hendak adakan Pilihanraya Kecil, Sidang Media demi sidang media, laporan doktorlah... dan macam-macam lagi....

Apa jadahnya...

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

ini bukan tohmahan. kita bercakap dalam satu pemikiran yang terbuka.

saya nak tanya saudara anonymous. dalam kes liwat anwar, siapa yang 'sontot' siapa? jika benar anwar di'sontot' oleh saiful, mengapa anwar sendiri tidak membuat laporan polis?

saudara anonymous ada menonton berita tv 3 malam tadi? saudara tengok riak muka anwar apabila sinis mengatakan kepada media bahawa mengapa kalau suka sama suka dakwa dia sorang?

mungkin anwar hanya ingin berseloroh kepada media namun perkara sebegini melibatkan moral individu seseorang. tak malu ke anwar ketika berkata demikian?

sebab tu saya tidak hairan jika anwar terlibat dalam kes liwat kerana beliau sendiri telah merendahkan moral beliau dengan 'gurauan' sebegitu.

jika anwar tidak melakukan perkara terbabit, mesti dia akan menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut.

nampak tak saudara anonymous???

terima kasih kerana membaca artikel saya.

Pemuda Malaysia said...

saudara rakyat,

terima kasih atas sokongan anda.
apa-apa pun, sama-samalah kita berdoa agar saudara anonymous dibuka hati dan fikiran supaya saudara anonymous tahu siapa sebenarnya Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI)..

sumandak bayu said...

Yap... saya pun setuju juga kalo Bro Anawar tak salah permudahkan saja siasatan pihak berkuasa takkan itu pun susah nak buat.

Daripada Bro Anwar terus kena fitnah baik buktikan HIDUP ANWAR...HIDUP SAIFUL...kekalkan sistem pentadbiran negara sedia ada. http://www.sumandakbayu.blogspot.com

Anonymous said...

saudara sekalian mahukan perbicaraan dan penyiasatan berjalan lancar dan adil...seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah...oleh itu sama-samalah kita tunggu dan lihat...janganlah hanya pandai berkata-kata seolah-olah lebih mengetahui apa yang berlaku antara Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Saiful...kalau dilihat dari tulisan saudara pemuda malaysia, saya dapati anda telah terlebih dahulu menghukum Dato' Seri Anwar Ibrahim walaupun mahkamah masih belum memutuskan samada beliau bersalah atau tidak.

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

terima kasih atas komen saudara. saya tak menghukum Brother Anwar Bin Ibrahim(BABI) kerana saya bukan hakim.

namun saya mempertikaikan moral BABI yang tidak sanggup bersumpah kerana bimbang dimanipulasikan oleh orang lain. apa maksud BABI?

janganlah buat kenyataan bodoh macam tue wahai BABI. penyokong yang taksub dan fanatik dalam Parti Kuat Raba je yang percaya dan menyokong BABI.

Lagi satu saya nak beritahu saudara supaya saudara boleh sampaikan kepada BABI. Poster-poster yang ada di permatang pauh yang menyatakan BABI membela orang melayu, sila turunkan kerana tak baik menipu orang permatang pauh.

BABI tak pernah membela hak orang melayu. tokey khinzir di selangor (khalid Ibrahim) sendiri jelas memperkotak-katikkan hak UiTM dan disokong oleh BABI.

Aper cerite nie?

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

terima kasih atas komen saudara. saya tak menghukum Brother Anwar Bin Ibrahim(BABI) kerana saya bukan hakim.

namun saya mempertikaikan moral BABI yang tidak sanggup bersumpah kerana bimbang dimanipulasikan oleh orang lain. apa maksud BABI?

janganlah buat kenyataan bodoh macam tue wahai BABI. penyokong yang taksub dan fanatik dalam Parti Kuat Raba je yang percaya dan menyokong BABI.

Lagi satu saya nak beritahu saudara supaya saudara boleh sampaikan kepada BABI. Poster-poster yang ada di permatang pauh yang menyatakan BABI membela orang melayu, sila turunkan kerana tak baik menipu orang permatang pauh.

BABI tak pernah membela hak orang melayu. tokey khinzir di selangor (khalid Ibrahim) sendiri jelas memperkotak-katikkan hak UiTM dan disokong oleh BABI.

Aper cerite nie?