Wednesday, August 6, 2008

HAI PERMATANG PAUH...

Kini, kita sudah mengetahui tarikh penamaan calon dan tarikh pembuangan undi. Cuma yang belum dapat kita ketahui ialah siapa calon daripada Barisan Nasional dan siapa pemenang kerusi Parlimen Permatang Pauh.(Insya-ALLAH BN akan menang..amin...)

16 Ogos adalah tarikh penamaan calon dan pada 26 Ogos masyarakat di Permatang Pauh akan keluar mengundi beramai-ramai untuk menentukan calon yang bakal menjadi suara rakyat Permatang Pauh di Parlimen Malaysia.

Saya amat berharap agar penduduk di Permatang Pauh dapat berfikir dengan rasional dan positif apabila memangkah pada hari pilihan raya nanti. Ini kerana peluang yang ada jangan disia-siakan kerana sepanjang 3 penggal PKR yang diwakili oleh Datuk Seri Dr. Wan Azizah langsung tidak membawa sebarang perubahan besar di Permatang Pauh. Apa yang beliau tahu hanya bersuara di Parlimen mengenai perkara remeh-temeh dan jarang membela nasib penduduk di Permatang Pauh. Saya berkata demikian kerana saya bertugas di Parlimen dan melihat sendiri tindak-tanduk wakil rakyat PKR dan pembangkang yang lain yang hanya tahu mengecohkan Dewan Rakyat.

Mungkin BN akan mengalami kesukaran untuk menawan kerusi Permatang Pauh kerana calon yang bertanding mewakili PKR bukan calang-calang calon. Beliau seorang yang amat pandai berlakon dan berjaya meraih simpati rakyat dengan muka ala seposen beliau. Beliau menunjukkan kepada rakyat bahawa beliau lah yang paling suci di dunia ini tanpa terpalit sekelumit dosa dan seolah-olah setiap tindakan beliau akan mendapat sokongan dari seluruh masyarakat Malaysia. Beliau adalah BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM atau ringkasannya BABI.

Namun, jika pengundi di Permatang Pauh inginkan perubahan politik yang lebih selesa dan tenang, saya amat berharap agar pengundi menyokong kepimpinan Pak Lah dan calon BN yang bakal bertanding. Janganlah penduduk di Permatang Pauh diperbodohkan lagi dengan drama yang dilakonkan oleh BABI ini kerana ia hanya satu polemik politik dan lebih kepada agenda peribadi BABI.

Masihkah penduduk di Permatang Pauh ingat, selepas BABI dipenjarakan, isteri beliau bertindak menubuhkan Parti Keadilan dan kini digelar PKR dan agenda utama PKR adalah untuk membebaskan BABI daripada penjara. Kini, setelah BABI dilepaskan, beliau ingin pula menjadi PM dan berangan ke Putrajaya secepat yang mungkin. Ini juga adalah agenda peribadi BABI dan isteri beliau. PKR jelas hanya sebuah parti yang tiada hala tuju untuk membela rakyat sebaliknya hanya ingin mencapai kehendak seorang individu yang bernama BABI dan Malaysia akan hancur jika diperintah oleh individu bernama BABI ini.

Di belakang BABI berdirinya seorang lelaki kulit gelap dan berjanggut putih, berkerusi roda di Parlimen. Karpal Singh nama diberi dan seorang peguam yang cukup licik menghina Melayu dan Islam secara terhormat. Karpal Singh berjaya menggunakan PAS dan PKR untuk kepentingan DAP. Kini DAP berjaya membentuk kerajaan di Pulau Pinang dan menjadikan PAS di Perak sebagai kerajaaan boneka kepada DAP.

Kenapa BABI menyokong HINDRAF? Ini kerana Karpal Singh mempunyai begitu banyak bukti kes liwat BABI pada tahun 1998 dan BABI terpaksa menyokong segala tindakan Karpal Singh walaupun Karpal Singh menghina Islam dan Melayu. Terbaru, tindakan Karpal Singh yang menghina dan mempertikaikan kuasa Sultan Perak mengenai agama Islam adalah amat dikesali dan lebih memburukkan lagi apabila tindakan Karpal Singh disokong oleh si BABI ini. Memang kena sokong tindakan Karpal Singh supaya maklumat dan bukti kejahatan BABI tidak dipecahkan oleh si Karpal Singh OKU ini.

Adakah anda semua sebagai rakyat Malaysia ingin melihat BABI memerintah negara? Jika anda sayangkan negara dan berfikiran waras sudah tentu TIDAK adalah jawapan anda. Namun, jika anda terlalu taksub dengan BABI anda akan melakukan apa sahaja yang disuruh oleh BABI ini. Isu-isu yang dibawa oleh BABI seperti isu minyak, kronisme, kenaikan harga barang dan lain-lain lagi adalah isu yang tidak boleh dijadikan alasan untuk menuduh kerajaan Malaysia tidak prihatin kepada rakyat.

Saya pernah melihat sebuah kereta menampal pelekat yang berbunyi "MINYAK ADALAH HAK RAKYAT". Siapa kata minyak adalah hak kita? Minyak adalah hak Allah kerana Allah lebih berhak ke atas semua benda di dunia ini. Namun PETRONAS adalah syarikat yang mentadbir dan mencari gali minyak di serata dunia. Jadi, kalau di ikutkan PETRONAS lebih berhak kerana pengeluaran minyak adalah hasil usaha PETRONAS. Suka hati PETRONAS nak jual minyak yang mereka usahakan dengan harga mahal atau murah. TETAPI, kerajaan Malaysia cukup prihatin dengan memberi subsidi yang kini sudah berjumlah 64 sen per/liter kepada rakya Malaysia. Alhamdulillah, Pak Lah akan umumkan dalam masa terdekat tentang harga minyak yang terbaru dan dijangka akan diturunkan.

Itu adalah bukti bahawa kerajaan Malaysia prihatin terhadap rakyat. Jadi, rakyat kena berdiri teguh di belakang kerajaan dan menyokong setiap tindakan atau pemulihan yang ingin dilakukan oleh kerajaan. Pilihan raya Permatang Pauh adalah saluran terbaik untuk rakyat membuktikan keihlasan dalam menyokong kerajaan bagi memastikan BABI tidak dapat mengacau pentadbiran kerajaan Malaysia. Semasa BABI menjadi TPM dulu pun, bukannya membantu rakyat sangat pun. Ketika Malaysia mengalami kegawatan ekonomi BABI telah mencadangkan kerajaan meminjam dengan IMF namun Malaysia yang ketika itu ditadbir oleh PM, Tun Dr. Mahathir tidak kalut dan tidak mengikut cadangan BABI, sebaliknya Tun Dr. Mahathir mempunyai formula sendiri yang akhirnya mendapat pujian negara luar kerana berjaya mengatasi masalah kegawatan ekonomi. Bodoh betul idea BABI ketika itu.

Semasa menjadi pelajar pada tahun 1974, BABI telah mengajak rakyat dan pelajar lain berdemonstrasi kononnya untuk menolong rakyat Baling yang tidak makan dan kebuluran serta mengalami masalah ekonomi. Namun apabila beliau menjadi Menteri dan seterusnya TPM mana ada BABI menolong rakyat Baling. Ini dipanggil gimik politik sahaja. Ketika tiada jawatan hendak menolong dan sebaliknya apabila diberi jawatan tidak pula hendak membantu takyat Baling yang susah.

Saya menyeru sekali lagi kepada rakyat atau pengundi di Permatang Pauh. Buatlah pilihan yang tepat dengan menyokong dan mengundi sesiapa sahaja calon BN kerana sekarang adalah masa yang tepat untuk semua rakyat terutama kaum Melayu bersatu memulihkan pergolakan politik di Malaysia dan ia bermula dengan jatuhnya BABI dan agenda peribadi beliau...Hidup sempurna dan aman di bawah pentadbiran kerajaan BARISAN NASIONAL!!!

21 comments:

Orang Penang said...

kalau hang dah tak suka sangat DSAI, hang pi la bertanding lawan dia di Permatang Pauh. Menyalak di blog saja , itu bacul namanya.

Pemuda Malaysia said...

saudara orang penang,

terima kasih atas komen saudara cuma saya ingin katakan saudara punya otak langsung tidak berkembang..maaf kasar sikit ayat tue tapi nak buat macam mana sebab komen saudara orang penang sendiri menunjukkan otak saudara memang tak boleh pakai.

ini bukan pasal suka atau tak. ini pasal kestabilan negara dan permatang pauh. saya memang ingin bertanding di sana, namun tak terfikirkah saudara yang brother anwar bin ibrahim (babi) akan malu bila dia dapat tahu saya lawan dia. kalo saya menang lagi si babi ni malu.

jadi, kita tengok je lah nanti selepas pilihan raya siapa berhak ke atas kerusi permatang pauh. saya tak bacul kerana semata-mata menulis di dalam blog, tapi saudara yang tak berkembang otak langsung kerana tidak tahu kewujudan blog yang semakin sensasi hari ini. kalau saya bacul, maknanya si babi itu pun bacul juga kerana menulis di dlam blog juga.

terima kasih sekali lagi atas komen saudara orang penang..

wassalam..

Anonymous said...

Saudara Pemuda Malaysia,
Tak baik panggil orang lain babi.

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

terima kasih atas teguran yang dibuat.

saya minta maaf jika silap tapi itu adalah singkatan bagi BROTHER ANWAR BIN IBRAHIM (BABI)..so tak der aper2 masalah pun kerana untu memudahkan saya menulis.

terima kasih..

Anonymous said...

Hang memang sesuai jadi calon parti Babi Negara (BN)

Leh said...

Saudara ini semua hasil tulisan saudara atau cedok daripada mana-mana sumber,macam plagiat sahaja.

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

untuk pengetahuan saudara saya memang penyokong Barisan Nasional.

Dan saya akan rasa berbesar hati jika dapat mewakili BN untuk menjadi calon melawan mana-mana parti pembangkang.

Tetapi, janggal rasanya orang panggil parti Babi Negara kerana kalau parti Babi Negara stand for (PBN) bukan BN...namun kalau PKR memang sinonim dengan PARTI KHINZIR RAKYAT kerana orang panggil PKR..betul tak saudara anonymous???

terima kasih..

Pemuda Malaysia said...

saudara leh,

terima kasih kerana memberi komen dan respon di dalam blog saya.

setakat ini, yang saya ambil daripada mana-mana blog lain untuk dimasukkan ke dalam blog saya, saya akan nyatakan "dipetik daripada blá..bla.." dan kalau penulisan saya tiada ayat seperti di atas.

saya tidak akan berbangga jika saya plagiat tulisan orang lain kerana ianya bukan hasil pemikiran saya sendiri..

mengenai sumber yang saya dapat pula adalah dari pembacaan saya dan petikan ucapan tokoh-tokoh yang kemudiannya akan saya olah untuk penulisan saya.

terima kasih..

tintabiru said...

syabas pemudamalaysia, anda harapan bangsa,

sumandak bayu said...

hebat gak blog ni tak sangka dapat pula banyak gelaran kat parti tertentu....

Pemuda Malaysia said...

saudara tintabiru,

terima kasih atas sokongan saudara terhadap blog saya.

saya akan cuba menghasilkan penulisan yang dapat memberi kebenaran dan fakta yang tepat setiap masa.

Pemuda Malaysia said...

saudari sumandak bayu,

terima kasih atas pujian saudari. sama-samalah kita berbakti kepada agama, bangsa dan negara..

Anonymous said...

UMNO rasuah memang celaka . Macam pak lah

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous,

terima kasih atas komen saudara.. rasuah berlaku di mana-mana. namun untuk mengatakan UMNO sahaja rasuah adalah tidak patut kerana Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) pun pernah berada dalam parti UMNO juga.

Pak Lah adalah antara pemimpin yang disegani kerana kewarakan dan kepimpinan beliau yang terpuji.

nak bezakan Pak Lah dengan BABI??
BABI lagi banyak rasuah...

Zorro said...

Maaf, saya meminjam ringkasan nama BABI, ok gak mudah untuk membuat penulisan. Saya setuju dengan penulisan Sdr. Pemuda Malaysia, BABI ni waktu dalam kerajaan dialah kepala rasuah, kronisme dan lentang menyatakan bahawa hanya UMNO dan BN sahaja yang terbaik. India dia belasah, DAP dicaci maki dan PAS dihina habis. Tapi bila keluar UMNO/BN, semua buruk, sekarang dok jilat balik kaki DAP, pejuang India (hindraf) konon dan tawaduk dengan PAS. Yang peliknya PAS boleh ikut cakap munafik macam BABI ni. Semua yang BABI buat hanyalah kepentingan peribadi sahaja. PAS yakin HAdi Awang layak jdi PM. PAS...hang ada tengok ka kabinet bayangan BABI ni...BABI PM, Lim Kit Siang TPM...Hadi Awang takat menteri cabuk jaaa. Sedarla PAS...hang patut dah kuar lama dalam Pakatan Rakyat ni. Hang kena kincing ngan BABI dan kafir laknat dalam DAP jer.

Zorro said...

Maaf, saya meminjam ringkasan nama BABI, ok gak mudah untuk membuat penulisan. Saya setuju dengan penulisan Sdr. Pemuda Malaysia, BABI ni waktu dalam kerajaan dialah kepala rasuah, kronisme dan lentang menyatakan bahawa hanya UMNO dan BN sahaja yang terbaik. India dia belasah, DAP dicaci maki dan PAS dihina habis. Tapi bila keluar UMNO/BN, semua buruk, sekarang dok jilat balik kaki DAP, pejuang India (hindraf) konon dan tawaduk dengan PAS. Yang peliknya PAS boleh ikut cakap munafik macam BABI ni. Semua yang BABI buat hanyalah kepentingan peribadi sahaja. PAS yakin HAdi Awang layak jdi PM. PAS...hang ada tengok ka kabinet bayangan BABI ni...BABI PM, Lim Kit Siang TPM...Hadi Awang takat menteri cabuk jaaa. Sedarla PAS...hang patut dah kuar lama dalam Pakatan Rakyat ni. Hang kena kincing ngan BABI dan kafir laknat dalam DAP jer.

Zorro said...

Maaf, saya meminjam ringkasan nama BABI, ok gak mudah untuk membuat penulisan. Saya setuju dengan penulisan Sdr. Pemuda Malaysia, BABI ni waktu dalam kerajaan dialah kepala rasuah, kronisme dan lentang menyatakan bahawa hanya UMNO dan BN sahaja yang terbaik. India dia belasah, DAP dicaci maki dan PAS dihina habis. Tapi bila keluar UMNO/BN, semua buruk, sekarang dok jilat balik kaki DAP, pejuang India (hindraf) konon dan tawaduk dengan PAS. Yang peliknya PAS boleh ikut cakap munafik macam BABI ni. Semua yang BABI buat hanyalah kepentingan peribadi sahaja. PAS yakin HAdi Awang layak jdi PM. PAS...hang ada tengok ka kabinet bayangan BABI ni...BABI PM, Lim Kit Siang TPM...Hadi Awang takat menteri cabuk jaaa. Sedarla PAS...hang patut dah kuar lama dalam Pakatan Rakyat ni. Hang kena kincing ngan BABI dan kafir laknat dalam DAP jer.

Zorro said...

Salam Pemuda Malaysia,

Tolong link blog ini http//antipr.blogspot.com
Terima Kasih.

Zorro said...

Salam Pemuda Malaysia,

Tolong link blog ini http//antipr.blogspot.com
Terima Kasih.

Pemuda Malaysia said...

saudara zorro,

terima kasih atas komen saudara mengenai artikel saya. insyaAllah saya akan link blog saudara zorro dan sama-sama kita meyedarkan rakyat Malaysia tentang bahayanya anwar. tentang PAS yang dilihat sanggup bersekongkol dengan DAP dan PKR berbanding UMNO yang memperjuangkan hak melayu.

marilah kita berdoa agar Malaysia dilindungi dari BABI..amin..

Pemuda Malaysia said...

saudara zorro,

terima kasih atas komen saudara mengenai artikel saya. insyaAllah saya akan link blog saudara zorro dan sama-sama kita meyedarkan rakyat Malaysia tentang bahayanya anwar. tentang PAS yang dilihat sanggup bersekongkol dengan DAP dan PKR berbanding UMNO yang memperjuangkan hak melayu.

marilah kita berdoa agar Malaysia dilindungi dari BABI..amin..