Saturday, August 16, 2008

Cerita Dari Permatang Pauh

Selesai sudah penamaan calon bagi pilihanraya kecil P.044 Permatang Pauh pagi tadi. Terima kasih tidak terhingga kepada pihak keselamatan terutamanya anggota polis yang sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang tidak dijangkakan.

Kita akan melihat pertarungan tiga penjuru dalam pilihanraya kecil kali ini. BN diwakili oleh ADUN Seberang Jaya, Dato' Ariff Shah Omar Shah manakala PKR pula diwakili oleh Penasihat Parti itu, Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dan satu lagi parti serpihan PAS iaitu Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) yang diwakili oleh Hanafi Mamat.

Kita sedia tahu BABI tidak akan melayan akuan bersumpah yang dibuat oleh Saiful Bukhari semalam. Ini jelas menunjukkan bahawa Saiful melakukan perbuatan 'liwat' tersebut. Dalam akhbar nasional hari ini menyatakan, jika Saiful bersumpah sebanyak 50 kali pun, BABI tidak akan melayan perkara itu.

Kenapa penyokong PKR dan Pakatan Rakyat sukar menerima kenyataan ini? Ini kerana mereka beranggapan bahawa kes 'liwat' BABI adalah satu konspirasi kerajaan yang diwujudkan untuk menjatuhkan BABI dari persada politik Malaysia. Namun demikian, penyokong Pakatan Rakyat perlu sedar bahawa, agenda BABI untuk menjadi Perdana Menteri adalah agenda peribadi. BABI langsung tidak pernah mengambil sensitiviti orang Melayu mengenai banyak perkara yang menyentuh kepentingan dan hak-hak melayu. Dasar Ekonomi Baru (DEB), Kuota 10% untuk pelajar bukan bumiputera dibuka di UiTM, projek ternakan babi terbesar di Sepang dan mungkin Malaysia dan bermacam-macam lagi perkara yang mengguris hati orang Melayu.

Ayuh pengundi di Permatang Pauh, bulatkan tekad anda dan ini adalah masa yang paling sesuai untuk memberi amaran kepada Pakatan Rakyat dan BABI. Jangan sesekali menyentuh perkara yang boleh menggugat hak keistimewaan orang Melayu. Adakah anda rela melihat negara ini diperintah oleh boneka Yahudi???Fikirkan sedalam-dalamnya...

No comments: