Wednesday, September 10, 2008

Kerajaan tidak mungkin ditubuhkan 16 September ini - Pas

KUALA TERENGGANU 10 Sept. - Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Mustafa Ali berpendapat penubuhan kerajaan baru pada 16 September ini seperti yang digembar-gemburkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mungkin berlaku atas faktor teknikal dan politik.

terkini daripada Utusan Malaysia Online, 10 September 2008, Rabu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jadi, kepada penyokong-penyokong Pakatan Rapuh, jangan bersikap optimistik sangat kerana nak tubuhkan kerajaan melalui pintu belakang bukan macam 'main belakang'..hahaha

6 comments:

Menangis Dalam Gembira said...

Salam

Hehehe.. bersemangat sungguh pemuda malaysia@menteri@umno yang masih tidak DIBUKA kan pintu hati YANG teramat busuk agar kembali ke jalan yang di redhai..

TAUBAT LA!!!!
TAK KISAH LA SOKONG MEMANA PARTI PUN ASALKAN LEBIH KE ARAH KEISLAMAN DAN KEADILAN AGAR DUNIA DAN AKHIRAT KITA TERJAMIN

BUANG KAN SIKAP ANGKUH-HASAD-DENGKI DI DLM KEHIDUPAN KITA TU

Saya berdoa kehadrat illahi agar pintu hati pemuda malaysia dan rakan-rakan mereka yang “SEUMPAMANYA” di beri petunjuk.. Insyallah

Utk pemuda malaysia dan rakan sejawatnya dan kepada kita juga semua..

ALLAHUAKBAR

Wassalam
Takbir

Pemuda Malaysia said...

salam menangis dalam gembira..

terima kasih atas komen anda. terpulang saudara nak kata apa kepada saya. bagi saya yang mungkin Tuhan tunjukkan yang mana benar dan yang mana yang batil, insyaAllah tidak silap memilih UMNO sebagai wadah perjuangan dalam politik.

saya juga berdoa agar UMNO dan PAS bersatu kerana itu sahaja jalan yang ada untuk kuatkan Melayu dan Islam sebenarnya..

Tetapi, PAS masih sombong dan menjadi tunggangan DAP di Perak serta PKR di Selangor..

Entahlah...sampai bila PAS akan tunduk kepada DAP dan PKR???

semoga UMNO dan BN terus maju mengepalai negara Malaysia tercinta!!!

Allahhuakbar!!!

sumandak bayu said...

PAS sememangnya punya ideologi tersendiri dalam dunia politik dan telah melabelkan undi PAS pasti dapat menjaminkan dunia dan akhirat bagi sesiapa je jadi ahlinya.

Tapi persoalan yang Sumandak nak utarakan ialah rakyat dah bagi mandat pada pemimpin yang dipilih masa PIRU ke-12. Takkan nak guna lagi pintu belakang hanya untuk capai kerajaan baru.

Bukan ke dalam Islam kita tak boleh khianati kepercayaan rakyat yang telah memilih kita sebagai pemimpin. Tolong jelaskan isu ini.....

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PAS sebenarnya tawar hati dengan kerjasama dalam pakatan. sebab itulah dia buat begitu, dan masa muktamar PAS baru-baru ini, mereka banyak mengkritik PKR dan DAP.

tapi pemimpin atasan saje buat tak tahu tapi sampai bila hendak sembunyikan rasa tidakpuasa hati. PAS pun takut kerana anwar tak berminat hendak menegakkan kerajaan Islam.

Bahkan anwar berminat hendak memusnahkan Islam yang didirkan oleh BN selama ini mengikut acuan samarata dalam DAP. betul ke DAP memperjuangkan ideologi samarata?

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen sumandak bayu..

PAS masih berpijak di bumi nyata..sebab itu PAS masih bertahan dan mempunyai pengikut tersendiri sehingga ke hari ini.

Sebab tue PAS tidak yakin dengan perancangan Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) untuk menggulingkan kerajaan BN pada 16 September ini kerana BN mendapat mandat rakyat dan sah sebagai kerajaan Malaysia.

BABI pula menganggap pembentukan kerajaan boleh dilakukan walau dengan apa cara sekalipun dan beliau tidak peduli walaupun terpaksa mengikut 'pintu belakang' demi mereliasasikan impian peribadi menjadi PM.

Memang dalam Islam, pemimpin yang tahu mengenai hukum agama tidak akan melompat parti kerana kemenangan mereka dan kepercayaan rakyat adalah kepada parti yang diwakili.

dalam hal ini tiada alasan kukuh untuk ahli parlimen BN melompat parti kerana BN tiada isu besar atau yang boleh dikatakan bersangkut paut dengan undang-undang.

Ini berbeza dengan BABI yang kini dituduh atas kes 'liwat'. Walaupun kita tak tahu sama ada BABI melakukan perkara tersebut ataupun tidak, keengganan BABI bersumpah telah menjadikan rakyat sangsi dengan beliau.

Inikan pula BABI hendak menjadi PM? Hentikanlah angan-angan tersebut...

Pemuda Malaysia said...

abe mie, terima kasih atas komen anda.

DAP adalah serpihan PAP yang memperjuangkan konsep kesamarataan. sejarah lalu menunjukkan bagaimana terpisahnya Singapura dan Malaysia akibat pergeseran kaum yang cukup serius.

ideologi DAP harus ditentang kerana mengikut fakta sejarah dan perlembagaan yang digariskan, agama rasmi Malaysia adalah Islam namun demikian kebebasan beragama boleh diamalkan di negara ini. Jadi, apa lagi yang dimahukan oleh DAP??? jangan cuba bermain api yang kelak akan membakar diri.

PAS seharusnya sedar dengan kesan yang akan wujud daripada berbaik-baik dengan DAP dan PKR. Anwar Al-Juburi sendiri memang jelas tidak berminat untuk mempertahankan Malaysia sebagai negara Islam sedangkan UMNO berani mengatakan bahawa Malaysia adalah negara Islam.

Takkan PAS tidak perasan berbagai-bagai masalah yang timbul dalam Pakatan Rapuh akibat daripada kehadiran BABI yang bijak melakonkan watak yang diberikan.

Dalam muktamar PAS yang lalu telah menunjukkan rasa tidak puas hati Dewan Pemuda PAS terhadap PKR dan DAP namun betul kata abe mie yang pemimpin atasan PAS takut kepada BABI kerana dikelabui kuasa yang ada.

PAS harus keluar dari Pakatan Rapuh kerana ideologi yang jelas berbeza antara PAS dan DAP. PKR pula jelas dikuasai oleh golongan yang major kepada DAP.