Friday, September 5, 2008

APEK TAK SEDAR DIRI!!!

Guan Eng mahu Umno pecat Ahmad Ismail

GEORGETOWN: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng hari ini mendesak Umno supaya memecat Datuk Ahmad Ismail jika Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera itu enggan meminta maaf berhubung kenyataannya yang dikatakan berbaur perkauman.

Beliau berkata, tindakan itu perlu jika Umno benar-benar jujur dan komited terhadap kepentingan semua kaum di negara ini serta bukan sebuah parti perkauman.

"Jika tidak (pecat), Umno memang hipokrit dan tidak jujur. Mereka cakap lain tetapi buat lain," katanya pada sidang media di sini.

Semalam, Ahmad, menegaskan beliau tidak akan memohon maaf walaupun Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berbuat demikian kerana menganggap dirinya tidak melakukan kesalahan.

Ahmad didakwa membuat kenyataan orang Cina adalah pendatang dan tidak layak mendapat hak sama seperti Melayu ketika berceramah bagi kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, baru-baru ini.

Berikutan kenyataan itu, polis menerima lima laporan dan Ahmad kini disiasat mengikut Akta Hasutan 1948.

Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, DAP kini menyerahkan perkara itu kepada Umno bagi mengambil tindakan tetapi menegaskan kenyataan Ahmad itu `langsung tidak boleh diterima'.

dipetik daripada Berita Harian Online, 5 September 2008

----------------------------------------------------------------------------------

Apek, tolong jangan masuk campur hal dalaman UMNO. Orang Melayu banyak berdiam diri apabila kaum lain terutama Cina memainkan sentimen perkauman. Wahai Apek, lu ingat lagi lagu 'Negaraku' yang dinyanyikan oleh 'Wee Meng Chee' yang memperlekeh dan mempersendakan sembahyang serta azan orang Islam(Melayu)? Kalau lu tak ingat Apek mari datang KL jumpa aku. Biar aku jadikan lu cacat macam Karpal Singh. Biar lu ingat sampai bila-bila.

Sebagai mana kata TDM "Sebenarnya orang Melayu sekarang amat takut jika mereka diberi label "racist". Mereka menulis dalam akhbar yang orang Melayu bukan racist. Demikianlah ketakutan mereka sehingga apabila hak mereka di buruk-burukan dan diserang, mereka tidak berani mempertahankan diri mereka" (dari blog Asprasi Bangsa)

Ayuh orang Melayu, jadikan apa yang dikatakan oleh Tun Dr. Mahathir dalam blog beliau sebagai tunjang kekuatan Melayu. Kita banyak mengalah kepada orang Cina dan India, tetapi jangan biarkan mereka memijak kepala orang Melayu!!!

Sepatutnya Datuk Seri Najib tidak perlu memohon maaf kerana isu tersebut bukan mencerminkan keseluruhan pendapat UMNO atau Melayu. Namun Datuk Seri Najib tidak ingin mengeruhkan lagi keadaan dan secara sukarela memohon maaf demi perpaduan kaum.

Tapi, Apek Lim Guan Eng memang sudah kurang ajar kerana meminta berlebih-lebihan. Cuba sedar diri sikit Apek!!!

16 comments:

tiamia said...

Pemuda Malaysia,

Betul cakap awak, apek tu nak kena parang agak nya. Ha ha ha!

Diorang ni dah melampau. Salah pemimpin melayu juga, bagi muka sangat. Bagi betis nak peha Sekarang dah ada peha nak semua!!

Jangan bagi peluang lagi.

Cuba baca apa yang Tsu Koon cakap pagi tadi. Nak keadilan apa lagi. nak besar-besarkan apa yang Dato ahmad kata. Kena bedal baru tau.

TINTABIRU said...

Salam Saudara,
Kesat sangat bahasa saudara ni, kita orang melayu diajar dengan sopan santun, Gunalah bahasa yang molek sikit, Walau kita marah sekalipun. Pada saya sesiapapun boleh bersuara untuk melahirkan rasa ketidak puasan hati mereka. Janganlah pulak kita nak mengeruhkan keadaan. Tak kira MELAYU, INDIA DAN CINA kita sama-sama rakyat MALAYSIA.
Maaf kalau saudara tersinggung..

Pemuda Malaysia said...

saudara tiamia,

terima kasih atas komen yang menyokong artikel saya.

pemimpin Melayu tidak boleh tunduk kepada tekanan pemimpin bukan Melayu.

kadangkala terfikir juga MCA dan Gerakan nie menyusahkan BN jer..

kita orang melayu penuh dengan adat dan budaya. kita seharusnya mewarisi berbagai-bagai ilmu daripada nenek moyang kita..

namun sayang, ader juga bangsa melayu yang lupa daratan..

harap-harap pemimpin melayu terutama daripada UMNO sedar akan kepentingan bangsa Melayu...

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen tintabiru..

saya tak tersinggung kerana itu hak saudara untuk menegur sesama kita..

memang melayu, cina, dan india kita sama satu negara dan satu bendera TETAPI bila isu yang remeh temeh, kaum bukan melayu nak kecoh-kecohkan, hanya akan menimbulkan kejelekan yang membara di hati..

orang melayu tak der pun nak bising sangat bila orang cina atau india ungkit hak orang melayu..

nyonya teresa kok minta azan di Selangor diperlahankan, ada ker isu ini jadi besar-besaran?

cuma fikirkan...

Zorro said...

Salam Pemuda malaysia,

Saya juga sepakat dengan saudara mengenai isu memohon maaf ni. Saya menyokong penuh pendirian Datuk Ahmad ismail untuk tidak memohon maaf, dan elok juga sdr beri peringatan pada Lim Guan Eng, jangan banyak cakap dan jangan campur urusan UMNO, lu sapa...pendatang yang lupa daratan di bumi Melayu ini.

Tolong link kan blog ini : http\\informasimalaysia.blogspot.com.

Terima kasih.

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen saudara zorro,

yang penting pemimpin melayu kena berpijak di bumi nyata.

jangan cepat mengalah dan berlembut sangat dengan pemimpin bukan melayu atas hal yang remeh temeh..

mie said...

gua ingt orang melayu sekarang dah hilang keistimewaan dalam negara sendiri.dah takde apa2...kita ni bangsa yang terlampau baik,lembut..gua tau melayu baik,sebab melayu mau idup aman damai tak mau kecoh2..tapi baik dan lembut melayu bukan lembik!lu pikir la sendiri.....

ahmeng16sep said...

lu manyak bodo woo..lu tengok apa dah jadi dalam malaysia ekonomi wa punya bangsa dah control sume..lagi lu olang cakap pandai ka lu olang melayu umno cakap manyak tinggi tapi manyak bodo..itu macam tin milo kosong aja..olang pn dah tak bolohh macam lu olang..boleh beli beli saja..biasalah lu olang kan babi negara..

Cikgu Din Sakura said...

Saudara sendiri berkata bahawa artikel ini adalah pandangan peribadi saudara. Setujulah tu. Tetapi menggunakan perkataan 'babi' untuk merujuk seseorang menampakkan sikap saudara terhadap satu manusia yang lain. 16 ribu pemilih tidak boleh saudara kata mereka semua bersalah memilih calon yang layak.
Kalau berbicara itu ikutlah kesopanan serta beralasan.

Tidak ada satu pun poin dalam artikel saudara yang memboleh DSAI dicemuh begitu rupa.

sekadar nasihat said...

Cubalah guna bahasa yang sopan, tak baik panggil orang lain babi, berdosa tau.Awak tak takut dosa ke..

Pemuda Malaysia said...

saudara mie yang dekat dengan saya..hehe..

terima kasih atas komen anda..
bangsa melayu memang dari dulu baik dan tak suka gaduh-gaduh..

kalau tak, masakan orang cina dan india dapat kewarganegaraan kalau bukan hasil toleransi daripada orang melayu..

tapi sekarang, kebanyakan orang cina dan india(bukan semua) sudah lupa sejarah dan ingat negara ini mak bapak diaorang yang punyer..

jadi, Melayu sudah tidak boleh berlembut sangat tentang hak dan keistimewaan yang ada kerana malaysia dulu dikenali TANAH MELAYU....so buat cina n india LU PIKIRLAH SENDIRI!!!!

Pemuda Malaysia said...

apek ahmeng16sep..

telima tasih manyak-manyak atas komen lu...

gua nak ingatkan lu, jangan main bangsat k..itu ekonomi lu nak pegang wa tarak kisah punya sebab olang cina kan pandai meniaga, lagipun Tuhan sudah tentukan rezeki masing-masing..

buat apa wa nak iri hati dengan lu wahai apek???

sudahlah apek,patut lu terima kasih pada Tuhan(itupun kalo lu percaya pada Tuhan) dapat hidup aman dan damai di bumi malaysia.

kalo lu balik cina wa rasa lu sudah jadi pengemis jalanan...hahaha

Pemuda Malaysia said...

salam cikgu din sakura,

terima kasih kerana memberi komen dalam blog saya..

memang artikel ini adalah pandangan peribadi saya, jadi suka hati saya lah nak tulis BABI ke PIG ker...

saya rasa saya dah berbicara ikut kesopanan dan ada alasan kukuh dalam artikel saya.

cuma, maaflah kalau yang membaca terasa..

poin saya jelas dan itu pandangan peribadi saya kepada Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI)...

serupa juga pandangan cikgu din sakura kepada UMNO dan BN..

Semoga UMNO terus kukuh membela bangsa Melayu!!!

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas nasihat saudara sekadar nasihat..

saya minta maaf jika ada yang terasa..

saya nak ingatkan kembali kepada saudara..

Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) panggil bekas KPN, Tan Sri Rahim Nor dengan panggilan 'ANJING' tue nak klasifikasikan macam mana yer???

saya pangggil BABI kepada Anwar kerana nak ringkaskan penulisan artikel saya. BABI stand for Brother Anwar Bin Ibrahim..saya harap saudara faham...

terima kasih..

Pemuda Melayu Islam said...

Pemuda Malaysia said...

Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) panggil bekas KPN, Tan Sri Rahim Nor dengan panggilan 'ANJING' tue nak klasifikasikan macam mana yer???

Saya rasa saudara Pemuda Malaysia tidak menggunakan akal dan fikiran serta informasi yang BENAR ttg perkara di atas,

Di sini terdapat penjelasan dari kes Mahkamah tersebut:-

KISAH BENAR DARI MAHKAMAH!!!
http://mt.m2day.org/2008/content/view/10461/84/

FYI, saya org ISLAM berbangsa melayu.

Memang kami sekeluarga berpegang kepada adat resam melayu yang kuat tapi kami UTAMAKAN ISLAM sebagai perjalanan hidup kami.

Dari komen-komen saudara pemuda malaysia ttg kaum cina-india dan lelain tu, saya rasa saudara ni yang patut saya "TARBIAHKAN" dulu sblm sesuatu berlaku antara kaum beragama lain tu.

Sekiranya berlaku nya kejadian spt 13May, saya la org pertama akan HAPUSKAN org-org MELAYU seperti saudara pemuda malaysia ni.

Untuk pengajaran saudara pemuda malaysia, jika BERSEORANGAN tak kira di mana jua, ALLAH memerhatikan anda.

Taubat la!!!
Takbir

Pemuda Malaysia said...

Pemuda Melayu Islam, terima kasih atas komen saudara..

saya rasa saudara kenal 'zukri aksah'..beliau antara bekas ahli PKR yang menyertai PAS hari ini.

saya petik sedikit artikel beliau. saya ambil daripada beliau kerana beliau pernah berada dalam PKR dan tahu cerita tentang Anwar menggelar Rahim Nor dengan gelaran anjing. ini tak termasuk lagi dengan si bodo che'gu bard yang mengikut jejak langkah sifunya si Anwar Al-Juburi menggelar anjing juga kepada pegawai pilihanraya. satu lagi kes blog penarik beca yang meletak lambang anjing di logo Polis..kurang ajar sungguh blog penarik beca. artikel zukri aksah seperti berikut,

"Bukankah Anwar Ibrahim sendiri ketika marahnya telah menganjingkan Rahim Nor, apa natijahnya? Che’gu Bard pula mengikuti political grandmasternya ini dengan menganjingkan seorang pegawai pilihanraya ketika pilihanraya umum yang lalu"

Jadi, apa alasan saudara pemuda melayu Islam lagi?

saya pun orang Islam dan juga Melayu tulen. Saudara nak 'tarbiahkan'saya, cermin diri saudara dulu yer...

saya tak pernah hina agama lain. Tetapi saudara rasanya masih buta kerana tak sedar agama Islam di Malaysia kadag-kala diperkotak katikkan oleh kaum cina..

saya ambil contoh isu lagu negaraku rentak rap nyanyian penuda cina yang bernama wee meng chee@namawee yang mempersendakan azan Subuh dan solat. satu lagi contoh nyonya Teresa Kok@YB Seputeh yang menghina tulisan jawi dan meminta azan di Selangor diperlahankan..

saudara nak hapuskan saya???silakn kerana saudara hendak menghapuskan sesama Islam. Takkan saudara ingin menjadi seperti Dr. Badrul Amin yang mengangkat dirinya sebagai "gUru kepada Mufti di malaysia" namun telah berdoa di Permatang pauh agar dihapuskan Pak Lah, Najib, Musa Hassan, dan Saiful...Dr. badrul Amin tidak layak menjadi mufti kerana mempunyai pemikiran yang sanggup berdoa untuk menghapuskan sesama Islam..sama macam saudara...

Allah S.W.T memang memerhatikan setiap hambanya..ketika saya menulis komen ini, Dia tetap memerhatikan saya..Semoga Allah S.W.T menerangkan hati saudara pemuda Melayu Islam dan bantu-membantu sesama Muslim...amin