Tuesday, August 18, 2009

Si Beruk Hitam Menggila

Sungguh memalukan apabila kita dipertontonkan dengan adegan ala samseng seorang Ahli Parlimen daripada PKR ketika proses penamaan calon semalam. N. Gobalakrishnan, wakil rakyat daripada Parlimen Padang Serai ditahan oleh pihak polis kerana dikatakan telah membuat kecoh dengan melakukan provokasi menggunakan alat pembesar suara.

Inilah dia seekor beruk hitam yang mungkin cuba hendak menunjukkan kejaguhan namun beliau salah tempat. Ketika saya bertugas di Parlimen Malaysia, individu yang sama juga cuba menjadi jaguh dengan bersikap biadap dan kurang ajar kepada Speaker Dewan Rakyat. Kelakuan N. Gobalakrishnan amat menjelekkan dan membuatkan saya berasa amat menyampah.

Sepatutnya sebagai seorang wakil rakyat, beliau harus menghormati tugas anggota polis dan undang-undang dengan menunjukkan teladan yang baik kepada masyarakat. Di manakah letaknya rasa malu dan segan beliau kepada penyokong tidak kira sama ada daripada parti BN atau Pakatan Rosak.

Rakaman video yang saya tonton di TV 3 malam tadi membuatkan saya berasa amat marah dengan perilaku si beruk hitam itu. Tindakan beliau yang mencetuskan ketegangan dengan pihak polis dan kemudian bertindak menampar salah seorang anggota polis sungguh tidak boleh diterima akal.

Ayah saya ialah seorang anggota polis dan jika anggota polis yang ditampar oleh si beruk hitam itu adalah ayah saya, nescaya si beruk hitam itu akan ditampar semula oleh saya. Jangan ingat dengan gelaran Ahli Parlimen, saya akan takut serta tidak berani menyentuh N. Gobalakrishnan. Semasa di Dewan Rakyat pun saya rasa macam nak campak sahaja kasut saya ke muka si beruk hitam akibat keceluparan mulut beliau ketika berbahas.

Saya yakin, rakaman video malam tadi yang dipaparkan oleh TV3 telah ditonton oleh berjuta-juta rakyat Malaysia dan seharusnya kita sebagai insan yang dikurniakan akal fikiran oleh Allah S.W.T harus menilai segala tindakan si beruk hitam adakah wajar atau tidak. Semoga segala kelakuan biadap wakil rakyat Pakatan Rapuh dapat dibalas dengan menyingkirkan mereka pada pilihan raya akan datang dan kembalikan sokongan anda kepada wakil rakyat BN yang lebih berwibawa dan berkarisma.

2 comments:

Arif Omar said...

jahanam dia ni. tak sedar diuntung. kalau dia ni masih berada di india, jadi kucing kurap pun dah kira nasib baik

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen saudara arif omar..kita berharap rakyat sedar kesilapan mereka mengundi beruk hitam ini...kalaulah V.sambanthan masih ada, mesti dia kecewa dengan sikap biadap N.Gobalakrishnan ini...