Monday, March 16, 2009

Dewan Rakyat lulus usul gantung Gobind 12 bulan

KUALA LUMPUR 16 Mac - Dewan Rakyat hari ini meluluskan usul menggantung Goibind Singh Deo (DAP-Puchong) selama 12 bulan berikutan kenyataannya pada 12 Mac lalu yang menghina Dewan.

Gobind juga pada masa penggantungannya itu tidak akan menerima sebarang bayaran elaun dan kemudahan sebagai seorang ahli Parlimen.

Usul berkenaan yang dibentangkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz sebelum itu dibahaskan selama hampir sejam.

Ketika Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menjalankan proses pengundian, semua anggota pembangkang bertindak keluar Dewan.

Akhirnya usul berkenaan diluluskan secara sebulat suara.

Dalam usul yang dibentangkan Nazri, Gobind perlu dikenakan tindakan tersebut berikutan kenyataannya mendakwa Timbalan Perdana Menteri terlibat dalam kes pembunuhan selain beliau juga mengeluarkan kenyataan yang menghina Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat.

Kenyataan Gobind itu merupakan satu dakwaan yang sangat serius dan menyalahi hak dan keistimewaan sebagai ahli Parlimen serta merupakan satu penghinaan kepada Dewan.

-dipetik daripada Utusan Malaysia Online, 16 Mac 2009-

........................................................................................................................................................................

P/s : Padan muka si anak Karpal Singh. Kurang ajar sangat dan mulut celupar macam bapak dia yang cacat. Elok gantung sekali si Karpal Singh. Baru aman sikit Dewan Rakyat.

1 comment:

Anonymous said...

Salam saudara....

Padan muka keturunan `kepala singh' celaka itu, buat perangai macam beruk dalam hutan... Dewan Rakyat dijadikan gelanggang sarkas oleh pihak pembangkang untuk menjadi `populist'.....

Selamat berkhidmat untuk rakan-rakan kita di SARAWAK. Tok Rimau dah jadi boss kat Penyiaran.... sayangnya, kami tidak terlibat dalam jentera di PERAK, hanya 10 orang sahaja dari KK yang terlibat, SARAWAK ada minta... tapi, HQ tak ada respon pun...!! Kalau jadi....saudara kena sediakan kek sarawak untuk kami...boleh bah kalau kau!!