Wednesday, March 4, 2009

Filem Baru Pakatan Rakyat Ala Laksamana Do Re Mi

Bersidang di bawah pokok? Bertambah gelap dan hitam lah si Sivakumar, Speaker DUN Perak yang masih tak reti bahasa Melayu bahawa Sultan Perak tidak memberi perkenan untuk mengadakan sidang tergempar itu...hehehe...

Ketua pembangkang di Parlimen pula si Anwar Al-Juburi mengatakan bahawa sidang tergempar DUN Perak boleh diadakan di mana-mana hatta di parkir kereta sekalipun kerana beliau mendakwa bahawa si Sivakumar tidak mempunyai pilihan lain. Bodoh juga si Anwar ni kerana terpaksa menyokong tindakan si Siva bagi meraih sokongan kaum India di Malaysia.

Namun, di sebalik kejadian yang melucukan ini, ia sebenarnya telah mencemar nama baik DUN Perak di mata dunia. Sidang tergempar ini bukan hanya disaksikan oleh lebih 300 orang awam malahan turut mendapat perhatian daripada jurugambar dan wartawan daripada luar negara. Akibat kerakusan kuasa oleh seorang India bernama V. Sivakumar, DUN Perak telah terjerumus ke dalam satu krisis Perlembagaan yang begitu kompleks.

Inilah akibatnya jika Pakatan Rakyat dapat memerintah negeri. Mereka akan menggunakan kuasa semaksimum yang mungkin dan akan mempertahankan kuasa mereka walau dengan apa cara sekalipun. Mereka sudah tidak menghormati Sultan dan juga undang-undang negara. Malu betul rasanya apabila melihat si Sivakumar yang lengkap dengan bersongkok dan memakai pakaian rasmi persidangan dewan telah meneruskan juga sidang tergempar di bawah pokok walaupun tidak diperkenan oleh Sultan. Insiden ini benar-benar telah menghina institusi Dewan Undangan Negeri bukan sahaja di negeri Perak malahan turut memalukan seluruh negara di mata dunia.

Dunia akan mentertawakan kita dan kita akan dituduh sebagai negara yang tidak bertamadun akibat daripada tindakan bodoh Pakatan Rakyat di Perak. Kemerdekaan selama lebih 50 tahun seakan tidak mempunyai erti kerana telah dicemarkan oleh Pakatan Rakyat yang memang diketahui tidak bertamadun apabila berpolitik.

14 comments:

orang dekat istana said...

elok sikit ahli mesyuarat tingkap dari ahli mesyuarat pokok....

dua alam said...

satu contoh maruah orang Melayu dan Islam dah kena main dek....si speaker....paham2 la

dua alam said...

mangkuk ayun punya team mesyuarat pokok ni...buat malu negara je

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen dua alam..

saya harap orang melayu di perak sedar bahawa ada si keling yang cuba memperkotak-katikkan melayu di perak dengan kuasa yang ada pada beliau.

sivakumar memang sampah negara!!!

Pemuda Malaysia said...

orang dekat istana..

terima kasih atas komen anda. memang x der klas langsung meeting bawah pokok.

then nak luluskan 3 usul pula yang sultan perak sendiri tidak beri perkenan.

sivakumar memang sampah!!!

kifli said...

SEGALA-GALA NYER SAH KINI.....

Satu Malaysia dan seluruh alam semesta telah menyaksikan bagaimana demokrasi terkulai layu di bumi Perak.... Tanggal 03.03.09 mengesahkan nyer.... Tarikh hitam bagi demokrasi di Malaysia. Jatuh nyer maruah ibu pertiwiku di mata dunia.... Kesian... malang sungguh.....!!!

030309 telah mengesahkan segala-gala nyer....


Sah lah..... UMNO/BN Perak kerajaan yang tak sah.... MB nyer pun haram!
Sah lah..... tindakan merampas kuasa yang Najib buat, salah dan makan tuan!
Sah lah..... mereka memang gelisah angkara perbuatan sendiri!
Sah lah..... mereka takut pada rakyat Perak, pengecut!
Sah lah..... mereka tak berani berdepan rakyat Perak dalam pilihan raya, penakut!
Sah lah..... Sultan, Mufti, SPR, SPRM PDRM, Mahkamah dan pegawai kerajaan... semua mereka perkudakan.... bacul!
Sah lah..... deme yang kasi hancurkan demokrasi di Malaysia!!!
Sah lah..... UMNO/BN, samseng..... a big bully!!!


Sah lah juga.... Pakatan Rakyat sebenarnya kerajaan Perak yang sah.
Sah lah juga.... MB Nizar MB Perak yang sah.
Sah lah juga.... Pakatan Rakyat sebenar-benar nyer pejuang hak dan amanah rakyat.
Sah lah juga.... Pakatan Rakyat pejuang kebenaran dan keadilan!
Sah lah juga.... Pakatan Rakyat tahan diuji dan tahan provokasi!
Sah lah juga.... mereka berani dan tiada gentar di hati.. sebalik nyer bersatu hati!
Sah dan sememang nyer sah.... Pakatan Rakyat berjuang secara demokrasi dan bukan mengila babi....
Sah lah kini..... anda semua pemimpin Pakatan Rakyat... tetap di hati kami dan tetap kami sanjungi
Sah lah, insya Allah.... anda akan mendapat undi kami lagi!!!


Episod semalam telah menceritakan segala-segala tentang perihal UMNO/BN. Ya... itu lah ruper UMNO sebenar-benar nyer. Mereka bangga dengan kerakusan mereka... mereka angkuh dengan kuasa mereka..... mereka tidak ada rasa malu dengan kebobrokkan yang mereka lakukan. Mereka lah sebenarnya yang menghancurkan tiang-tiang demokrasi di negara ini. Deme juga lah yang mencemarkan imej dan maruah negara sehingga dunia jijik melihat kita. Jadi.... mereka lah yang sebenarnya pengkhianat negara!!!!


Mereka menuduh kita tak bertamaddun..... Hello.... excuse me, pleazeee cermin diri dulu!! Udah tengok betoi-betoi diri tu dalam cermin??? Woi... jangan cakap sedap mulut jer..... Angkara siapa semua semua ini berlaku? Cakap tak berdasarkan fakta.... ater, letak otak, dilutut.... nak perasan hebat.... poorrraaahhh!!!! Cabei mulut tu karang.... baru meleleh ayor lior... berasap telinga dan kepala!!! Nama jer loyar.... loyar taik kuching!! Buat malu profession jer.... Oh tak ya jugak... deme ni kan species yang tak der kemaluan..... terlupa pulak. Geram punya pasei le ni!!


Weh.... weh.... mummy ada satu cadangan. Cadangan untuk satu anugerah.... atau gelaran!! Gelaran.... "Bapak Pembunuh Demokrasi Malaysia" Okay ke gelaran tu kome??? Siapa kome rasa layak dapat gelaran tu.....?? Cuba kome, skoding-skoding tengok... siapa yang kita boleh bagi?? Teman dah ada calon tapi nak tengok.... hati kome dengan hati mummy sejiwa tak???

kifli said...

SIDANG DUN : SAH ATAU TIDAK SAH BN TERSEPIT
BN berada dalam keadaan tersepit jika Sidang DUN tergempar semalam sah maupun tidak sah. Jika Sidang itu sah maka sudah tentu kedudukan Zambry sebagai Menteri Besar adalah tidak sah kerana Nizar mendapat kepercayaan majoriti ADUN di DUN Perak. Selain itu DUN mesti dibubarkan berdasar usul pembubaran DUN yang dibentangkan semalam telahpun diluluskan.



Jika Sidang DUN semalam tidak sah sebagaimana yang diputuskan oleh Mahkamah BN berhadapan dengan satu kali perkara yang sangat ditakuti oleh mereka iaitu DUN Perak akan terbubar secara automatik pada bulan Mei ini kerana Sidang DUN mesti diadakan dalam masa 6 bulan selepas Sidang DUN sebelumnya. Sidang terakhir DUN Perak telah diadakan pada November 2008 yang lalu.
Maka dalam keadaan sekarang BN benar-benar berada dalam keadaan tersepit akibat kedurjanaan dan kebiadapan mereka sendiri merompak mandat yang diperolehi oleh PR pada Pilihanraya Umum lalu.

kifli said...

Kerajaan Nizar Nak Sidang Atas Pokok Pun Dikira Sah!



Penganalisis politik Prof Madya Dr Mohammad Agus Yusoff dari Universiti Kebangsaan malaysia menyatakan "jangankan bawah pokok, sidang atas pokok pun ia tetap sah," ketika diminta mengulas mengenai kesahihan Persidangan Tergempar Dewan Undangan Negeri Perak oleh Kerajaan Pakatan Rakyat pagi semalam.

Sessi sidang tergempat 30 minit, yang bermula jam 10.20 pagi, telah dipanggil oleh Speaker Dewan Undnagan Negeri Perak V.Sivakumar, dan dihadiri oleh kesemua 27 ADUN dari Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat.

Dr Mohammad Agus, menambah ketiga-tiga usul yang diluluskan secara sebulat suara semasa sessi itu juga adalah sah dan tidak boleh dicabar di dalam mahkamah.

Usul pertama ialah menyatakan sokongan dan undi percaya terhadap Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar, kedua meminta pembubaran dewan undangan negeri supaya satu pilihanraya dapat diadakan, dan ketiga menerima keputusan Speaker menggantung Menteri Besar Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan keenam-enam exco dari sebarang persidangan dewan undangan negeri.

Dr Mohammad Agus menyatakan bahawa persidangan DUN yang lepas hanya ditangguhkan dan belum ditamatkan.

“Jika ditangguhkan, bererti Speaker mempunyai kuasa untuk memanggil sidang tergempar walaupun tanpa perkenan Sultan,” tambahnya.

Sementara itu, Presiden Majlis Peguam Datuk Ambiga Sreenevasan menyatakan kejadian yang berlaku di Perak belum pernah terjadi dan melibatkan isu perundangan yang kompleks.

Sekalipun mustahil untuk menyediakan pendapat yang sempurna mengenainya, beberapa perkara perlu dilihat sebagai perkara prinsip, katanya di dalam kenyataannya.

Beliau menyedari terdapat persoalan samada bleh atau tidak untuk melaksanakan sidang dewan di luar dari bangunan Kerajaan Negeri.

“Tentulah, di dalam bangunan itu terletaknya dewan undangan negeri yang sepatutnya persidangan itu berlansung.

“Tetapi, Speaker dan ahli dewan undangan negeri telah dihalang dari menjalankan sidang di tempatnya oleh pihak polis, dan ini menimbulkan isu yang serius mengenai tindakan polis berkenaan.

“Oleh itu Speaker tiada pilihan melainkan untuk bertindak mengikut budi-bicaranya untuk mengendalikan persidangan itu di tempat lain,” kata beliau.

Mahkamah hari ini telah memutuskan sidang tergempar hari ini tidak sah. Ramai melihat keputusan hakim tersebut terlalu berat sebelah dan hanya mengambil kira hujjah-hujjah dari pihak pendakwa.

kifli said...

UMNO telah hilang akal. Pupus jiwa. Tiada nilai kemanusiaan langsung. Zalim muktamad. Ganas

Inilah ungkapan yang paling sesuai untuk UMNO selepas menyaksikan peristiwa bersejarah seakan Yahudi. Mentaliti berpatah balik jauh ke belakang, ke zaman tanpa tamaddun. Tak berapa sesuai lagi mengaku Islam. Undang-undang sudah tak wujud. Perlembagaan jadi kertas tandas. UMNO memang haprak. persidangan Dewan Undangan Negeri Perak di bawah pokok sena hari ini.

UMNO memperkudakan pasukan keselamatan demi kuasa politik haram yang dirompak sebulan lalu. UMNO sekali lagi merogol perlembagaan negara dengan menghina Dewan Undangan Negeri dan ahli-ahlinya. Speaker DUN dihalang daripada menjalankan tugasnya seperti yang termaktub dalam perlembagaan.


Samseng resmi dan samseng tidak resmi pak yed UMNO berkeliaran macam anjing gila sepanjang pagi ini. Samseng resmi yang tak beruniform mengiringi samseng tak resmi melakukan provokasi terlampau. Mujur penyokong kerajaan pilihan rakyat banyak bersabar. Kalau diikutkan hati, memang layak berperang saja hari ini.

Melayu tua yang dah dekat nak masuk kubur pun tumpang sekaki menunjukkan kebodohan diri. Entah apa yang dipertahankannya, sebenarnya dia sendiri pun tak tahu. Mujurlah Melayu yang bodoh macam tu dah tak berapa banyak yang berbaki kat dunia ni.


Pasukan keselamatan bertukar jadi pasukan penjenayah. Dakwaan ini bukan cakap kosong. Ada ribuan foto dan video membuktikannya. Pasukan penjenayah ini hanya buat bodoh saja semasa samseng-samseng UMNO berasak-asak menghalang Dato' Seri Nizar dan ADUN dengan cara merbahaya. Cawangan Jenayah Khas bukan setakat menyusup untuk mencari maklumat atau membuat pengecaman bakal mangsa tetapi turut sama bertindak samseng menghalang dan cuba mencederakan rombongan ADUN. Memang bullshit!

Kalau ibarat di gelanggang, UMNO sah bukan jantan. Mungkin lebih teruk daripada pondan tua. Bacul. Pengecut. Tak berani berdepan beradu kekuatan. Menang hanya kerana pukul curi. Tak ada maruah langsung. Bila dicabar berentap, UMNO angkat geng. Habis semua lembu yang boleh dicucuk hidung, terheret jadi perisai UMNO. Yang sanggup jadi lembu itu pun satu hal. Elok-elok lahir dari perut manusia, tiba-tiba nak jadi lembu. Lembu original di kampung diberi nama kuning, tompok dan bedul. Di bandaraya Ipoh, berberapa ekor lembu di beri nama Abd Rahman, Ahmad Kamal, Zambry, Tajol dan Zulkifli.

Apa pun, alhamdulillah Dewan Undangan Negeri Perak selamat bersidang di bawah sepohon Sena yang rendang, 150 meter dari pintu masuk bangunan SUK. Peristiwa bersejarah di bawah pokok Sena itu bertumpang simbolik dengan kehadiran Ahli Parlimen Pokok Sena, Dato' Hj. Mahfuz Omar. Macam cerita Laksamana Do Re Mi pun ada juga. Teringat negeri Pasir Dua Butir dan menteri pertahanan bernama Fasola yang lebih kurang dengan UMNO.

Anonymous said...

Kifli memang hebat...aku sokong 100%..

Anonymous said...

Tahniah DS Niza. Tahniah YB Siva dan tahniah sekelian YB Pakatan. Anda sekelian telah membuktikan kesungguhan anda sekalian dalam memperjuangkan hak rakyat setelah cuba dirampas oleh umno keparat. Tak ada malunya persidangan bawah pokok. Sedangkan Nabi SAW pernah bersidang dibawah pokok (ingat perjanjian hudaibiah}. Yang malu besar sekarang UMNO. Seluruh dunia menyaksikan betapa umno cuba meruntuhkan demokrasi di negara ini dengan berbagai provokasi dan anaman keganasan.Tahniah juga kepada petugas pakatan yang mampu menguasi amarah disaat paling genting. Pada puak umno dan Ayahnda PUKIDA yang bertopengkan dakwah dan Islamiah coba belajar dari petugas PR bagaimana nak menguasai nafsu amarah dalam diri. Syaitan akan sentiasa bersama mereka yang memiliki nafsu amarah. Ingat ayahnda PUKIDA songkok tinggi kalau hati penuh dengan nafsu amarah jangan babitkan nama dakwah dan Islamiah. Lagi buruk nama Islam sendiri. Prinsip dakwah ialah dengan kelembutan dan teladan yang baik.MACAM PR BUAT TU.BETAPA BERBUDI BAHASANYA PETUGAS PR. SANGGUP MEMPERTAHANKAN SEMUA ADUN WALAUPUN MEREKA BERLAINAN AGAMA DAN BANGSA. Itulah dakwah yang dituntut. Bukan dengan provokasi balingan batu dan botol.

Anonymous said...

Tahniah DS Niza. Tahniah YB Siva dan tahniah sekelian YB Pakatan. Anda sekelian telah membuktikan kesungguhan anda sekalian dalam memperjuangkan hak rakyat setelah cuba dirampas oleh umno keparat. Tak ada malunya persidangan bawah pokok. Sedangkan Nabi SAW pernah bersidang dibawah pokok (ingat perjanjian hudaibiah}. Yang malu besar sekarang UMNO. Seluruh dunia menyaksikan betapa umno cuba meruntuhkan demokrasi di negara ini dengan berbagai provokasi dan anaman keganasan.Tahniah juga kepada petugas pakatan yang mampu menguasi amarah disaat paling genting. Pada puak umno dan Ayahnda PUKIDA yang bertopengkan dakwah dan Islamiah coba belajar dari petugas PR bagaimana nak menguasai nafsu amarah dalam diri. Syaitan akan sentiasa bersama mereka yang memiliki nafsu amarah. Ingat ayahnda PUKIDA songkok tinggi kalau hati penuh dengan nafsu amarah jangan babitkan nama dakwah dan Islamiah. Lagi buruk nama Islam sendiri. Prinsip dakwah ialah dengan kelembutan dan teladan yang baik.MACAM PR BUAT TU.BETAPA BERBUDI BAHASANYA PETUGAS PR. SANGGUP MEMPERTAHANKAN SEMUA ADUN WALAUPUN MEREKA BERLAINAN AGAMA DAN BANGSA. Itulah dakwah yang dituntut. Bukan dengan provokasi balingan batu dan botol.

Anonymous said...

askum...knape d perak blakunya kes2 begini?sbnarnya ketua didalam negeri iaitu sultan harus bertindak tegas keatas dun2 atau speaker yg bersikap kurang ajar nie..mesyuarat di bawah pokok adalah satu yang amat memalukan...seperti cerita allahyarham p.ramlee..pakatan rakyat xtaw ker apa yang dilakukan?hanya ingin mengejar kuasa dan pangkat pakatan sanggup mencemarkan nama negara...adakah ini pemikiran seorang pemerintah?sebenarnya pemerintah yang berfikir tentang semua rakyat jelata tidak berfikir kepentingkan diri dan tidak mengejar pangkat atau gelaran..tetapi harus bersikap adil dan harus mementingkan kesusahan rakyat...jd sama2lah kita memikirkan sapa yang harus kita pilih untuk negara kita nie..

Anonymous said...

Kifli mmg cukup hebat,mari kita ramai2 hentam blog Pemuda UMNO,suruh pemuda UMNO masuk dlm kampung2,huraikan beberapa isu yg penting jika mereka beranilah,aku rasa mereka akan lari lintang pukang.Pemuda UMNO hanya jaguh dlm bandar sahaja.Dlm ujung kg mereka tidak akan berani.Itulah pembawa mereka yg berani hunus keris semasa perhimpunan ketika dulu.PK2 la wahai pemuda umno.....