Tuesday, April 1, 2008

FAHAMI DEB...

Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah sebuah parti yang lahir daripada sebuah perjuangan yang kononnya untuk membebaskan mantan TPM, Anwar Ibrahim. Kini, kerajaan Malaysia telah pun membebaskan bekas TPM itu. Namun akibat dendam terhadap apa yang berlaku kepada beliau, maka Anwar Ibrahim berusaha sekeras-kerasnya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipimpin oleh PM, Datuk Seri Abdullah bin Ahmad Badawi.

Bulan April tahun 2008 adalah tarikh di mana Anwar Ibrahim akan bebas kembali untuk berpolitik di negara Malaysia. Mengikut percaturan politik beliau, Anwar akan meminta isteri atau anak beliau meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen di kawasan masing-masing untuk memberi laluan kepada pilihanraya kecil yang akan diadakan dan ini akan memberi peluang kepada Anwar untuk bertanding di parlimen Permatang Pauh atau parlimen Lembah Pantai. Apabila Anwar berjaya memenangi pilihanraya kecil itu, beliau akan dapat memasuki parlimen seterusnya akan 'mengkucar-kacirkan' Dewan Rakyat.

Sebagai seorang warganegara yang amat prihatin, saya menyeru semua warga Malaysia supaya tidak memberi peluang kepada si laknat Anwar untuk kembali 'hyperaktif' di dalam bidang politik kerana Anwar sebenarnya mempunyai agenda peribadi dan Anwar adalah dalang Yahudi. Saya berani berkata demikian kerana Anwar memang mempunyai hubungan yang cukup rapat dengan bekas Presiden Bank Dunia, Paul Wolfowitz di mana Paul Wolfowitz ini juga seorang Yahudi Laknatullah. Pemecatan Anwar dari kerusi TPM adalah tepat dan mantan PM, Tun Dr. Mahathir telah membuat satu keputusan yang berani dan betul. Anwar Ibrahim sendiri adalah seorang manusia yang munafik dan tidak memperjuangkan hak melayu kerana beliau cukup lantang bersuara menafikan Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Jika dilihat secara mendalam mengenai DEB, dasar ini cukup memberi keuntungan dan manfaat kepada semua rakyat di Malaysia. Saya berikan satu contoh mudah mengenai DEB. Jika DEB dikatakan banyak menolong orang Melayu, ini adalah satu fakta yang kurang bertepatan kerana DEB juga sebenarnya banyak membantu kaum-kaum lain di Malaysia. Saya ambil contoh mengenai pembukaan tanah rancangan Felda. Seperti kita sedia maklum pembukaan tanah rancangan Felda akan memberi keuntungan kepada kaum Melayu atau bumiputera. Namun jika dilihat daripada pandangan yang tersirat projek pembukaan tanah rancangan Felda untuk kaum Melayu juga memberi keuntungan kepada kaum lain seperti kaum Cina dan kaum India. Apabila peruntukan sesebuah projek dikeluarkan oleh kerajaan, tidak semua peruntukan itu akan pergi kepada kaum bumiputera sahaja. Ini kerana setiap projek akan bermula dari bawah dan akan berkembang melalui satu fasa ke fasa yang lain. Apabila projek pembangunan seperti pembukaan tanah Felda dilaksanakan, secara rambang saya anggarkan projek ini bernilai RM 30 juta. Untuk permulaan, rancangan tanah Felda mesti mempunyai laluan jalan raya, pembersihan hutan dan sebagainya. Kemudian barulah dibina kemudahan asas seperti kemudahan bekalan air dan bekalan elektrik. Kaum Melayu sewaktu dahulu tidak mempunyai kepakaran untuk membuat jalan raya, mesin-mesin untuk menebang pokok dan sebagainya. Jadi, daripada peruntukan sebanyak RM 30 juta, berkemungkinan RM 10 juta akan diberikan kepada kontraktor yang kita sedia maklum adalah daripada golongan Cina. Secara tidak langsung, orang Cina juga dapat menikmati keuntungan hasil daripada projek rancangan tanah Felda yang dikhususkan untuk kaum bumiputera.

Pembaca yang budiman, apakah yang hendak disanggah lagi oleh si Anwar Ibrahim mengenai DEB? Jelas mengenai contoh yang saya utarakan di atas mengenai pengagihan peruntukan yang akhirnya dapat dinikmati oleh kaum bukan bumiputera dalam rancangan tanah Felda. Saya menyeru sekali lagi kepada para pembaca yang saya yakini mempunyai pemikiran rasional mengenai DEB, tolak segala agenda yang cuba dibawa oleh Anwar Ibrahim kerana kepentingan peribadi dan dendam kesumat yang wujud dalam hati Anwar menyebabkan beliau sanggup bergolok bergadai mengenai kuasa politik di Malaysia. Sanggupkah anda melihat Malaysia menjadi negara boneka kepada Yahudi dan Amerika Syarikat yang pro kepada Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim adalah ejen Yahudi yang cuba memainkan peranan barat seterusnya mengakibatkan Malaysia jatuh dan berjaya tunduk di bawah cengkaman Yahudi dan Barat. Berilah sokongan kepada kerajaan Malaysia yang sedia ada kerana hanya dengan cara itu sahaja kita dapat melihat kemakmuran berterusan di bumi Malaysia yang tercinta ini.

No comments: