Tuesday, July 15, 2008

KONSPIRASI CIPTAAN ANWAR BAKAL TERJAWAB

Sah Anwar bacul. Saya mengatakan demikian kerana beliau langsung tidak muncul untuk memberi keterangan kepada pihak polis bagi membantu siasatan terhadap kes "liwat" yang dihadapi oleh beliau petang semalam.

Mengapa Anwar tidak hadir? Apakah beliau takut keselamatan diri beliau akan terancam jika hadir memberi keterangan di Balai Polis? Apakah pihak polis tidak memberi jaminan untuk melindungi beliau semasa beliau memberi keterangan? Apa rasional pihak polis untuk menangkap beliau ketika memberi keterangan nanti? Tidakkah Anwar boleh hadir memberi keterangan bersama seberapa banyak peguambela yang boleh dibayar oleh beliau? Jadi, apa alasan lain beliau untuk tidak hadir memberi keterangan kepada pihak polis?

Sebenarnya Anwar adalah manusia yang penuh dengan tipu muslihat. Beliau sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai kepentingan peribadi. Rasanya semua rakyat Malaysia sudah masak dengan perangai Anwar.

Ketika bekas pembantu peribadi Anwar membuat laporan kerana diliwat, beliau melarikan diri dan bersembunyi di Kedutaan Turki. Alasan bodoh yang diberikan ialah beliau mendapat ancaman bunuh lalu bertindak lari ke Kedutaan Turki. Kenapa perlu lari ke sana? Bukankah beliau boleh mendapatkan perlindungan di mana-mana Balai Polis berhampiran dan seterusnya membuat laporan terhadap ugutan yang diterima.

Apabila laporan telah dibuat oleh bekas pembantu peribadi beliau atas salah laku "liwat", Anwar tampil pula membuat laporan kes salah laku Ketua Polis Negara dan Peguam Negara yang terlibat dalam perbicaraan beliau pada tahun 1998. Mengapa baru sekarang laporan salah laku dibuat setelah beliau dibebaskan pada tahun 2004? Adakah ini strategi Anwar mengalihkan pandangan masyarakat terhadap kes "liwat" yang dikenakan kepada beliau?

Semalam di Parlimen, apabila MP Permatang Pauh dan MP Gombak gagal dalam membawa usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri dan barisan kabinet, mereka bertindak keluar dari Dewan Rakyat untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap keputusan Tan Sri Yang Di Pertua Speaker. Apakah motif barisan pembangkang terutama dari PKR bertindak sedemikian? Adakah ini salah satu strategi PKR untuk mengalihkan juga perhatian rakyat terhadap kes "liwat" Anwar? Bukankah mereka MP-MP pembangkang juga membawa aspirasi rakyat yang memangkah dan mengundi mereka semasa pilihanraya ke-12 yang lalu? Sia-sia sahaja rakyat memangkah MP-MP pembangkang kerana mereka langsung tidak tahu menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat kerana sudah mabuk kuasa untuk menukar kerajaan Malaysia melalui "pintu belakang". Cukuplah Anwar seorang sahaja yang suka datang dari belakang dan jangan pula ada MP-MP pembangkang di Dewan Rakyat yang suka datang dari belakang.

Kes "liwat" yang dihadapi Anwar akan diketahui jawapannya tidak lama lagi. Bersama-sama kita nantikan hasil penyiasatan pihak polis. Di kesempatan ini, saya mengingatkan para pengunjung blog "Pemuda Malaysia" agar tidak lupa menonton perdebatan di antara Anwar dan Menteri Penerangan yang cukup hebat, Dato' Ahmad Shabery Cheek mengenai isu minyak pada malam ini pukul 9.00 malam di TV 9 dan Astro Awani 501. Sementara siaran tertunda akan disiarkan di RTM 1 dan RTM 2.

Saya yakin akan kehebatan Menteri Penerangan yang baru dalam memberikan hujah serta pendapat yang bakal mematikan hujah kosong Anwar kerana saya sudah banyak kali berpeluang melihat aksi Dato' Ahmad Shabery Cheek menyampaikan ucapan beliau. Semoga rakyat Malaysia sedar dan dapat menilai siapa yang benar dan siapa yang silap.

4 comments:

Anonymous said...

(http://www.siratansuratan.blogspot.com)


Pemuda Malaysia,

Saya amat bersetuju dengan saudara. Dalam Malaysiakini, orangpun dah cakap macam-macam.

Lambat-laun kebenaran akan bertaut kembali, ketika itu baru kita dapat membezakan yang mana intan dan yang mana kaca.

Pemuda Malaysia said...

terima kasih atas komen saudara mat sirat..

kita sama-sama duduk depan tv malam nie..

Anonymous said...

suka hati kau orang la.....

Pemuda Malaysia said...

saudara anonymous..

apa yang suka hati..?
anyway terima kasih kerana sudi melawat blog saya..