Friday, August 1, 2008

Letak jawatan..Baguslah...

Baguslah Azizah dah lepaskan jawatan Ahli Parlimen di Permatang Pauh. Tak banyak pun kemajuan yang dibawa oleh Azizah sepanjang dua penggal dia berkhidmat di sana. Masuk penggal ketiga ni pun banyak masa dihabiskan untuk membela masalah suami dan isu dalaman Pakatan Rakyat. Sepatutnya Wan Azizah pi la balik Permatang Pauh tengok masalah rakyat di sana.

Mengapa Anwar ingin bertanding di Parlimen Permatang Pauh? Kerana beliau bacul dan tidak akan menang jika bertanding di lain-lain kerusi Parlimen. Dijangka Anwar akan menang dengan selesa di Permatang Pauh, kecuali pengundi dan penduduk di Permatang Pauh sedar siapa sebenarnya Anwar Ibrahim.

Siapa pun lawan Anwar di sana, yang pasti calon itu akan menghadapi masalah untuk menang kerana Anwar pandai meraih simpati dengan muka yang memang dan mengharapkan belas ihsan orang ramai untuk memangkah Anwar.

Saya cuma berharap rakyat di Permatang Pauh berfikir banyak kali sebelum memangkah Anwar kerana jangan menyesal jika Ahli Parlimen anda tidak dapat memberi khidmat kerana merengkok di dalam penjara atas kesalahan meliwat sekali lagi.

No comments: