Friday, July 25, 2008

JAWAPAN KEPADA KOMEN DECEPTION2008

Terima kasih kepada para pengunjung yang mengunjungi blog saya. Buat saudara Deception2008, saya tidak boleh memaksa anda untuk setia mengunjungi blog saya. Itu adalah hak saudara untuk terus membaca atau tidak artikel saya.

Saudara Deception2008 mambangkitkan mengenai penurunan harga minyak di peringkat global, bila kerajaan Malaysia nak turunkan harga minyak semula. Adakah saudara sedar selepas kerajaan menaikkan harga minyak sebanyak RM 2.70, harga minyak global terus meningkat sehingga mencecah USD 150 setong. Pada ketika itu, kerajaan terus bertahan dengan harga minyak RM 2.70 malahan terpaksa meningkatkan subsidi akibat kenaikan harga minyak di peringkat global. Subsidi sebanyak RM 0.30 sen sudah meningkat menjadi RM 0.75 sen iaitu peningkatan sebanyak RM 0.45 sen.

Saudara Deception2008 mengatakan bahawa saudara sudah muak dan mentertawakan hujah serta pendapat saya. Saya tidak berkecil hati kerana saya anggap itu satu cabaran bagi saya memberikan pendapat dan menyelamatkan Malaysia daripada ancaman DSAI.

Saudara Deception2008, saya sambung hujah saya lagi, minggu ini melihatkan penurunan minyak di peringkat global yang mencecah sehingga USD 127 setong. Alhamdulillah, harga minyak peringkat global telah menurun dan kerajaan dapat mengurangkan bebanan yang ditanggung disebabkan peningkatan pemberian subsidi akibat kenaikan harga minyak antarabangsa. Saudara mengajukan pertanyaan bila nak turun harga minyak? Tidakkah saudara sedar selepas kenaikan berterusan harga minyak di peringkat global, kerajaan masih bertahan dengan harga minyak sebanyak RM 2.70 tanpa menaikkannya malahan terpaksa pula memberi subsidi bukan RM 0.30 sen tetapi sebanyak RM 0.75 sen kepada rakyat. Kini, dengan penurunan harga minyak di peringkat global, kerajaan dapat mengawal semula pengaliran wang yang keluar disebabkan pemberian subsidi yang banyak ketika ketidaktentuan harga minyak di peringkat antarabangsa.

Saudara jangan bertanya kepada kerajaan bila nak turun harga minyak. Tindakan kerajaan menaikkan harga minyak adalah sangat realistik dan kini setelah turunnya harga minyak di peringkat global, adalah amat wajar kerajaan menetapkan harga minyak sebanyak RM 2.70 kerana ia akan memberi peluang kepada kerajaan meraih semula pulangan di atas pengeluaran subsidi ketika naiknya harga minyak. Saudara perlu bertanya, apa sumbangan saudara kepada kerajaan Malaysia. Saya tidak ingin menuduh, tetapi jika saudara setakat ber'demo' secara haram seperti penyokong-penyokong DSAI yang lain, itu bukan pengorbanan kepada negara tetapi adalah satu perbuatan yang amat bodoh dan merugikan ekonomi negara. Akibat 'demonstrasi haram' yang berlaku 10 tahun yang lalu ketika DSAI dipecat daripada jawatan TPM, telah menyebabkan kesan yang panjang sehingga ke hari ini. Peniaga-peniaga di jalan TAR yang dahulunya cukup meriah dengan hasil jualan yang memberangsangkan, kini sunyi sepi akibat tindakan penyokong-penyokong DSAI berdemonstrasi secara haram 10 tahun yang lalu. Jika saudara menyusuri jalan TAR, saudara akan melihat kesan daripada demostrasi 10 tahun lalu di mana amat kurang kedai yang dibuka.

Saudara kena ingat, DSAI bukan nak jadi Perdana Menteri untuk "Pakatan Rakyat" tetapi untuk rakyat dan negara Malaysia. Adakah orang tidak bermoral seperti DSAI layak menjadi Perdana Menteri? Jawapannya sudah tentu tidak. Ini kerana, perilaku DSAI tempoh masa lalu cukup menggambarkan sifat buruk yang ada pada DSAI.

Piliharaya yang lalu membuktikan kerajaan Barisan Nasional masih diberi mandat mentadbir negara. Janganlah dikhianati pengundi-pengundi yang nampaknya masih memberi kepercayaan kepada kerajaan BN untuk meneruskan agenda kemajuan di Malaysia. Apa hak DSAI untuk menubuhkan kerajaan melalui 'pintu belakang' dengan menghasut Ahli Parlimen dari kem BN supaya melompat parti? PKR bukanlah sebuah parti yang kukuh sebaliknya hanya ditunjangi pengaruh DSAI dan langsung tiada niat memperkasakan agenda Melayu. Selama ini, yang berdemonstrasi untuk DSAI adalah makhluk-makhluk yang kebanyakannya benih-benih muda yang masih tidak layak mengundi dan telah dipengaruhi oleh insan-insan yang mempunyai kepentingan peribadi. Jadi, kenapa saudara boleh terpengaruh dengan DSAI?

Saudara Deception2008, negara kita adalah negara demokrasi. Untuk 4 tahun ini, kerajaan BN masih sah memerintah negara. Jika saudara ingin sangat membantu DSAI dan parti pembangkang yang lain membentuk kerajaan, tunggulah pilihanraya akan datang dan ajaklah seberapa ramai kawan-kawan yang ingin memangkah pembangkang seterusnya mengangkat DSAI sebagai Perdana Menteri yang lansung tidak mempunyai kelayakan akibat moral yang buruk.

Saya tetap dengan pendirian saya untuk menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi sebagai pemimpin yang sah melalui saluran demokrasi. Saya ingin beritahu saudara, saya tidak pernah dibayar walau satu sen pun atas setiap artikel yang saya tulis. Saya lakukan semua ini adalah kerana sayang dan cintanya saya kepada negara dan tidak sanggup rasanya melihat DSAI menjadi Perdana Menteri kerana bukan saya sahaja malahan saudara dan masyarakat tahu siapa sebenarnya DSAI...

No comments: