Monday, July 7, 2008

MP JELUTONG PANAS PUNGGUNG

MP Jelutong bersikap amat biadap dan cepat melatah. Beliau panas punggung dan cuba mengganggu ucapan yang dibuat oleh MP Simpang Renggam pada persidangan Dewan hari ini.

MP Simpang Renggam membangkitkan kelemahan pentadbiran kerajaan "Pakatan Rapuh" di Pulau Pinang yang dipimpin oleh DAP. Ketika MP Simpang Renggam ingin menerangkan fakta yang sebenar mengenai peruntukan yang disalurkan kepada Pulau Pinang, MP Jelutong dengan biadap bangun dan cuba mencelah serta mengganggu ucapan MP Simpang Renggam. Baru kena jerkah sikit dah melatah pula MP Jelutong. Bagaimana hendak mentadbir negara jika teguran yang diberi tidak dapat diterima pakai?

MP-MP pembangkang memang begitu sifatnya di Dewan Rakyat. Mereka cepat panas bila diperli atau disindir. Tetapi, MP-MP pembangkang tidak pula sedar yang mereka memang selalu mencari kesalahan kerajaan pusat dan menafikan usaha murni kerajaan untuk membantu rakyat jelata sebaik yang mungkin. Saya berharap sangat kerajaan "Pakatan Rakyat" tidak mentadbir negara ini dan cukuplah sepenggal mereka ini mentadbir negeri-negeri yang jatuh ke tangan mereka. 100 hari mentadbir negeri, macam-macam perkara negatif terjadi.

No comments: