Thursday, May 22, 2008

MP KULIM BANDAR BHARU DITEGUR

MP Kulim Bandar Bharu asyik mencari kesalahan kerajaan dan memutarbelitkan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi. Beliau juga selalu mengganggu ucapan penggulungan Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi dengan berbagai-bagai penjelasan dan soalan-soalan yang remeh.

Gelagat yang ditunjukkan oleh MP Kulim Bandar Bharu akhirnya mendapat teguran daripada Tuan Yang di Pertua dengan mengatakan kepada MP Kulim Bandar Bharu patutlah banyak kes tertunggak dan tidak dapat diselesaikan di mahkamah syariah. Ini kerana MP Kulim Bandar Bharu sendiri sebagai Peguam Syarie tetapi telah menunjukkan tingkah laku dan gelagat yang agak menjengkelkan dan langsung tidak mahu mendengar nasihat serta teguran daripada Tuan Yang di Pertua yang meminta MP Kulim Bandar Bharu duduk dan memberi peluang kepada Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi menjawab soalan daripada MP lain.

Agaknya, jika ramai peguam syarie seperti MP Kulim Bandar Bharu mesti banyak kes-kes tidak dapat diselesaikan di mahkamah syariah kerana peguam sendiri tidak menghormati Hakim dan ini dapat dilihat melalui perilaku dan gelagat MP Kulim Bandar Bharu yang langsung tidak menghormati Tuan Yang di Pertua selaku Pengerusi Mesyuarat di Dewan Rakyat.

No comments: