Wednesday, November 26, 2008

PAS Selangor Bergolak?

"Sama ada dia keluar atau saya keluar". Pembaca boleh 'klik' ayat penyata di sebelah dan mungkin para pembaca sekalian boleh menilai dengan akal yang waras mengenai kisah di sebalik ayat penyata yang saya gariskan di atas.

Saya yakin bahawa kerajaan Pakatan Rapuh memang semakin goyah dan kalut lebih-lebih lagi di Selangor dan Perak. Ini berdasarkan situasi dan kejadian yang berlaku akhir-akhir ini. Perbezaan pendapat adalah perkara lumrah dalam sesebuah organisasi. Namun, dalam organisasi politik, perbezaan pendapat terutama yang menyentuh perkara dasar adalah amat merumitkan kerana bagi seseorang yang mempunyai kuasa dalam organisasi politik, mereka akan memastikan bahawa dasar mereka diterima tanpa sebarang bantahan daripada mana-mana pihak.

Perkara ini juga berkait rapat dengan kuasa dan 'ego' seseorang pemimpin itu. Saya sentiasa berdoa agar UMNO dikurniakan pemimpin-pemimpin yang dapat menerima pandangan dan nasihat daripada orang bawahan ataupun akar umbi demi memastikan UMNO terus relevan hari ini, esok dan selamanya!!!

No comments: